Dag19 Van La Isla naar Villaviciosa 30-8

30 augustus 2016 - Villaviciosa, Spanje

Vanmorgen ging de wekker om 6.15 we wilden optijd weg omdat het warm zou worden. Ontbijt om 6.30 besproken . We hadden nog al veel was die hadden we afgegeven, goed idee hè. Die zou vanmorgen ook klaar zijn, kom beneden alles nog donker en opslot. Dan maar verder inpakken. Gelukkig beneden ook leven in de brouwerij. Alles op zijn Spaans manjana, manjana, dat leer je hier wel. Na alles geteld en betaald te hebben zijn we vertrokken. Op de plaats waar de Vuelta langs kwam moesten we verder. Slecht aan gegeven route en wat dachten jullie? We kwamen weer bij het hostel uit. Verder was het een mooie wandeling met weer veel oude dorpjes, blijft mooi om te zien. Geen foto's meer van gemaakt. Daar integen zijn de vergezichten niet om over te slaan. Door het stadje Colunga gewandeld met een mooi kerkje. Helaas hebben we geen koffie kunnen scoren onderweg. We hebben ons gered met water en onze nood rantsoenen. Je weet nl nooit of je onderweg wel wat kunt scoren. We hebben een hele tijd door een mooi bos met een heerlijk pad gelopen. Het was er zo stil dat je alleen je eigen voetstappen hoorde en het ritme van de pelgrims stok en je ademhaling voelde. Dat is dus pelgrimeren. Alleen werd dat na en bocht abrupt verstoord door een snelweg die hier nieuw is aangelegd. We waren vroeg in Villaviciosa en hebben daar eerst maar even koffie gedronken. Na een poosje kwamen een Duitse en Oostenrijkse ook aan. Onderweg hadden we elkaar al gesproken en nu liggen we weer bij. Elkaar op de kamer. De Fransman is er ook weer. Het ziet er hier heel goed uit. We zjn terug van het eten en konden ons zelf nog maar net de trap op krijgen. Een pelgrims maal. Soep, voorgerecht dokkebonen met uitgebakken spekjes, dan nog patat met een enorm stuk draadjes vlees. Een fles rodewijn en een toetje na. Voor 11 uries. Nu is mijn verhaal klaar en Tonnie heeft het ontbijt en de lunch ingepakt. Nu slapen morgen een pittige dag een klim van 436 m en een van 268m . We hebben genoeg calorieën binnen dus we gaan er voor. We hebben nog meer gezelschap gekregen een dame uit Estland.

1. Henriette:
    30 augustus 2016
    Leuk verhaal hoor. Veel rode wijn drinken dan kunnen wij nog es lachen, ha,ha. Ik ontdek een verborgen talent. Samen met Naomi genoten. Mooie foto's ook.( sexy die crocs, ha,ha) Veel succes morgen met het klimmen. X
  2. Naomi Mannessen:
    31 augustus 2016
    Wat zijn dokkebonen pap? Ga je daar harder van lopen?
  3. Naomi Mannessen:
    31 augustus 2016
    Ik vind je foto' s echt onwijs mooi pap, complimenten!
  4. Gerrit:
    31 augustus 2016
    Mooi hoor, ga zo door. grtz GM
  5. David Mannessen:
    31 augustus 2016
    voordeel van alles wat omhoog gaat: het moet ook weer naar beneden. Scheelt weer. ;-)