22-09 Welkom in Nederland.

22 september 2016 - Warnsveld, Nederland

Het verhaal van gisteren zal ik eerst nog even afmaken. Voor de volgers kan ik stippen zetten op de landkaart van waar we geweest zijn. Het leek mij leuk om de treinreis ook goed aan te geven. Wat moet je anders in de trein, je kan er niet lopen. Eerst de wifi zoeken anders lukt het niet. Daarna de stippen gezet. Na het overstappen op de volgende trein, moet je weer aansluiting maken met de Wifi. Dus in Arnhem overgestapt maar de wifi vergeten. Kom in Zutphen op de IJsselbrug wil de punt zetten werk het niet en de Wifi kreeg ik ook niet aan de praat. Dus balen. Komen we aan op het station gaat de deur open en een gezang en gelach op het perron. Staat daar de familie van Tonnie en Ronald met een spandoek en een mooi bord met een Jacobs schelp. Met de opmerking dat dat de laatste stempelplaats is. Ook hadden ze wijn en frisdranken meegenomen om het eindpunt op het perron te vieren met elkaar. Het was een hart verwarmen welkom daar. De wijn was heerlijk en na afscheid van elkaar genomen te hebben zijn we allemaal naar ons eigen huis gegaan. Thuis aan gekomen stonden er van diverse bekenden bloemen, kaarten en Henriëtte heeft van een foto, die op de web-log stond, een schilderij gemaakt. Prachtig en het geeft de sfeer van dat moment goed weer. Als je als pelgrims weer thuis komt is alles wel groot en ruim thuis. We hebben nog lang na gepraat. Na een heerlijke eigen douche naar mijn eigen bed. Dat was heerlijk wakker worden de volgende dag. Wat mij wel direct tegen viel was de temperatuur. Geen korte broek aan en een T- shirt naar een hemd met een bloes en een spijkerbroek. Gelukkig knapte het weer op en konden we buiten lekker lunchen. Nu ben ik met weemoed de laatste web- log aan het schrijven en weet niet hoe ik moet eindigen. Vanmorgen met Henriëtte wat foto's en filmpjes van de dienst in de kathedraal bekeken en vind dat nog steeds emotioneel. Ik denk dat ik nog even wacht met plaatsen zodat als ik wat vergeten ben het nog kan toevoegen. Wel willen wij iedereen bedanken voor de reacties op ons blog. Het was voor ons een onvergetelijk belevenis. Ook bedanken wij de andere pelgrims die we gezien en gesproken en beleefd hebben voor de enorme warmte die wij mochten ontvangen van hen onderweg. Enkel namen wil ik wel noemen, Kanane uit Japan, Jessika uit Colombia, Jitka uit Tsjechië, Stephan uit Oostenrijk, Anna, Corina, Leonard en Monika uit Duitsland en Simona uit Litouwen, de Mexicaan, de Canadezen,de mensen uit USA, de Nederlanders, Israel, Italië, Ierland, Engeland , Schotland, Polen en velen waar de namen ons van ontschoten zijn, of gewoon niet weten, zij allen hebben er voor gezorgd dat het voor ons als een on uitwisbare herinnering zal blijven bestaan. NO VINO, NO CAMINO, De kreet van de Camino de Nord groep. IK ZAL JULLIE NOOIT VERGETEN.

1. Henriette:
    22 september 2016
    En wat zal ik jouw verhalen missen. Fantastisch hoe je dit allemaal hebt gedaan en mij hebt laten meegenieten van jullie reis. Het was voor mij ook een heel avontuur. Dank dat ik hier in heb mogen delen. Nu nagenieten van de mooie verhalen en de prachtige foto's die je hebt gemaakt met je telefoon. Heerlijk dat je weer thuis bent. X
  2. Gerrit:
    22 september 2016
    Inderdaad Ron, we zullen je mooie lange verhalen en foto's gaan missen. Misschien vervolgen met Gelderslandschap ;-) Het was fijn je weer even gesproken te hebben en een groot plezier om alles te kunnen volgen. We wachten met smart je presentaties en foto series met filmpjes af met je smeuïge verhalen erbij, tot in lengte der dagen. Tnkx, GM
  3. Gerrit:
    22 september 2016
    p.s. wat een mooi schilderij Henriette, mooi hoor, zo hebben de makkers gelopen op het strand......
  4. Roy Scholten:
    Geweldig allemaal!!!
    Ook wij zullen de reisverhalen en foto's missen, maar zijn heel blij
    dat jullie deze tocht zo goed hebben volbracht.
    En natuurlijk weer gezellig thuis zijn.
    Gisterenavond hebben wij ook genoten dat wij samen met de families
    jullie zo hebben kunnen verrassen bij thuiskomst.
  5. Naomi Mannessen:
    22 september 2016
    Dank voor het delen. Al zullen de foto's en verhalen nooit helemaal kunnen weergeven wat jullie ervaringen daar waren, het was mooi om te lezen en te bekijken.
    Nu lekker nagenieten en weer iets om af te strepen van de Bucket list. Wat is het volgende? Ik meld me weer graag aan als volger! Liefs, Naomi
  6. David Mannessen:
    22 september 2016
    Fijn dat je dr weer bent pap ;-)
  7. Aad en Joke Lansbergen:
    27 september 2016
    Welkom terug Ronald. Bedankt voor je mooie verhalen en foto's. En nu maar flink nagenieten.