Dag 18 Van Ribadesella naar La Isla 29-8

29 augustus 2016 - Colunga, Spanje

Vandaag een snipperdag genomen uitgeslapen tot 8 uur rustig wassen en aankleden en eerst maar ontbijt opzoeken. Spaanse gezelligheid lange tafel met tl verlichting aan het plafond. De meeste waren al weg, wij waren bij de late groep. Hier mochten wij gelukkig eeten wat we wilden. Keuze uit casino brood en cornflakes. Beleg aardbeien- of annanasjam. Dan maar 4 x casino met verschillende jams en cornflakes. Drinken jus en koffie. Inpakken en weg zijn, wat was dit een droom plaats. Inmiddels is het wel 9.30 uur. Rustig de stad uit en de gele pijlen volgen. Verschillende leuke dorpjes gezien met weer graan schuren en mooie muurschilderingen in La Vega. Onderweg nog gesproken met een Duitse student en en Spaanse die de Camino verdeelt over en paar jaar loopt. De wandeling had weer mooie momenten. Zoals in een eucalyptus bos wat je loopt met op de achtergrond het geluid van de branding. Dat heb ik met wandelingen van Gelders Landschap nog niet eerder meegemaakt, de zee op de achtergrond. Ook weer veel mooie vergezichten langs de kust. Aangekomen in La Isla, waar we wilde overnachten, bleek de Vuelta er doorheen te komen. Wij ons ook langs de weg geïnstalleerd. Nog geen half uur later kwam het spektakel langs. Hier in Spanje was het wel meer als wat wij in Nederland hebben gezien. Wij slapen in een hostel. De route voor de komende dagen uitgeplozen. De overnachtings plaatsen worden dun dus we nemen morgen nog een korte tocht en dan 2 wat langer. Geen 35 km hoor. En dan zijn we ook Gijon voorbij waar veel industrie is. We zitten heerlijk aan het strand van het weer te genieten. De bewolking is weg en het is stralend weer geworden. Volgens ons zou het weer na morgen minder worden dus dat zou goed uitkomen. We kregen via, via vragen hoe het gaat met ons verder. Tonnie heeft de pillen op en is weer aan het bier. Dat dat is oké. De voeten van ons beiden willen jullie denken wij, allemaal wel een keer lenen. Na 450 km nog geen problemen. We voelen ons gezegend dat we dit kunnen en mogen. We hopen dat Jacobus ons blijft volgen. Ik heb gelezen dat er op de camino veel vlinders zijn, dat is inderdaad zo. Vanavond weer een pelgrims menu gegeten, salade vooaf en als hoofd gerecht macaroni met geraspte kaas. Vulde prima. Gaan nu de rugzakken inpakken en slapen.

1. Leny Disse:
    29 augustus 2016
    Wij vroegen ons al af of jullie een keer de Vuelta zouden zien, Leuk dat het nu gebeurd is!
    450 km.....geweldig!
  2. Joke Hoitink:
    29 augustus 2016
    Ik hoop nog veel met je te wandelen door Geldersch Landschap, Ronald, en dan nooit de branding te horen...... want dan is er toch iets heel erg verkeerd gegaan! Laten we het maar bij de wind en de vogels houden.
  3. Henriette:
    29 augustus 2016
    Leuk om de foto's van de vuelta te zien. Ik heb hier thuis gekeken. Succes morgen.
  4. Elise Niels:
    30 augustus 2016
    Mooie verhalen Ronald. Geweldige ervaringen en heerlijk al die ontmoetingen.
    Fijn dat de "voeten" jullie al die kilometers zo probleemloos dragen en verder brengen.
    Blijf vooral genieten van alle gebeurtenissen. Welverdiend!
  5. Gerrit:
    30 augustus 2016
    Hoi makkers. Ja, ik had al een dag of vijf geleden tegen Leny gezegd dat de Vuelta langs komt, maar dat je hem dan op zo'n korte tijd (30 min) ziet is natuurlijk heel bijzonder. Ook bijzonder is dat het zo goed met jullie gaat, 450 km is een mooie trip lengte voor met de auto, maar te voet, goed hoor. Wat een mooie plaatjes en vergezichten, wij lezen het met plezier, ga zo door.... Suc6 GM
  6. David Mannessen:
    30 augustus 2016
    en niet eens de neiging gehad om van een van de Vuelta gasten de fiets in bruikleen te nemen? ;-)

Maar dan weer... dr zit niet een bagagedrager op ..