21-09 Santiago via Madrid en Amsterdam naar huis.

21 september 2016 - Madrid, Spanje

Vanmorgen om 7 uur opgestaan opfrissen en de laatste dingen in de rugzakken gedaan. Laatste blik op onze laatste slaapplaats tijdens de Camino. Buiten gekomen bleek het aardig fris te zijn en knap mistig. De wandeling naar het busstation was met 10 minuten bekeken. Het bus station is overdekt en er zijn 20 haltes voor grote bussen en nog 10 voor kleinere busjes. Dus een flink complex. Wij waren ruim optijd en de bus ook. Door de mis de laatste aanblikken van Santiago verwerkt. Het vliegveld is behoorlijk nieuw en is zoals veel vliegvelden ruim opgezet. Daar hebben wij en ontbijt genuttigd. We zijn gelijk weer in de normale wereld met de prijzen op het vliegveld. Na weer wat wachten konden we boarden na bijna een uur waren alle mensen binnen en vertrokken we 20 minuten te laat. Echt Spaans zullen we maar zeggen. Gelukkig hebben we 4 uur om over te stappen. Zit in het vliegtuig net achter de vip personen. Het gordijn ging net dicht, dan kan je hier beter niet zitten zo met je snuffel tegen het gordijn. Naast mij zat een man die naar Lima ging hij is adviseur in de zeevisvaard. Hij was ook al voor zijn werk in Korea en Japan geweest. Inmiddels in Madrid aan gekomen wat moet je anders als een bak koffie bij Starbucks drinken. Daarna maar wat rond neuzen en de tijd volmaken. We hebben wat gegeten een hamburger met patat en salade. De salade waren de harde stukken die een normaal mens weggooit de hamburger was lekker maar de patat was nog fijner aks bij de Mac gesneden. Wat we vandaag aan Koffie, ontbijt en hamburger hebben uitgegeven kan je als pelgrims meerdere dagen van leven en overnachten. Welkom in het normale leven. We vertrokken op tijd van de gate maar stonden in de file bij de startbaan dus toch weg met vertraging. Hoop dat het boven niet zo druk is. Boven aangekomen was er redelijk veel turbulentie dus riemen vast. Na 20 minuten ging alles voorspoedig en landen we op tijd. De bagage was er snel en we hebben gelijk aansluiting met de trein waar we nu inzitten. Het thuisfront is geïnformeerd dat we weer in het land zijn. 21.02 zijn we in Zutphen waar we opgehaald zullen worden. Voor de buitenlandse lezers zal ik nog wat foto's onderweg maken van Nederland. Zelf vonden we, toen we aankwamen dat het hier zo mooi groen is. Dit deel van de thuisreis sluit ik hier af morgen ga ik het geheel afsluiten.

1. Guusje:
    Hoi pelgrims ,
    Welkom in Nederland !
    Heb veel respect voor wat jullie hebben volbracht!
  2. Henriette:
    21 september 2016
    Nog even wat klusjes doen en dan naar het station. Leuk om de man(nen) weer te zien nadat we ze zes weken geleden op het zelfde station op de trein hebben gezet. Het wordt een klein feestje.
  3. Leny Disse:
    21 september 2016
    Hallo pelgrims, fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
    Een goede nacht in het Warnsveldse !
  4. Gerrit:
    21 september 2016
    Welcome back, goed gedaan en nu de verhalen en mooie plaatjes bekijken. Grtz GM.
  5. Maarten:
    22 september 2016