Dag 20 Van Villaviciosa naar Gijon 31-8

31 augustus 2016 - Gijón, Spanje

Vanmorgen om 6.15 op omdat we km wilden maken voordat het warm wordt. De start om 7 uur, ging voor spoedig. Om 8 uur al een koffie plekje, daar loop je goed op. De ochtend was weer mooi om mee te maken. Mooie opkomende zon in de bergen. Alleen als hij er overheen komt wordt je kont al snel erg warm. In de morgen hebben wij hem altijd achter. Om 10 uur bij een mooi ingerichte picknick plek aangekomen. Daar ons brood voor de dag klaar gemaakt en wat gegeten. Volgens het boekje kan de eerste klim zo beginnen. Dat was inderdaad zo, het werd erg hard werken. Af en toe een stop om bij te komen en de hartslag te laten zakken. De uitzichten waren fenomenaal. Dat komt ook dat je het ziet nadat je er echt iets voor gedaan heb. Na bult 1 was er nog een kleine maar was wel een gemene. De afdalingen waren dit keer ook zwaar. Veel los split en paden met grote keien. Bij een stuk leek het wel of we door de bedding van een beekje liepen en het heeft hier niet eens geregend. Wij zijn wel blij dat we tot nu toe heel goed weer hebben. Onderweg nog een Fiatje 500 gezien. Na de laatste top zagen wij het dal met daarin Gijon gelegen erg mooi om te zien. Na nog 1.5 uur waren we aan de rand van Gijon en zijn op een camping ingeboekt. Wat een luxe zwembad en douches genoeg. Er staan hier in de hoek 22 huisjes waar 6 personen in kunnen slapen. Tonnie wilde verder maar ik had het gehad. Het eten van gisteren was niet goed gevallen. Maar inmiddels na douchen en zwemmen en een paracetamol weer voor elkaar. De was hebben we vanmiddag weer met elkaar gedaan de dame uit Litouwen de Spanjaard en wij. In middels dweer een pelgrims maal verorbert. Een heerlijke gevulde salade met daarna 2 gebakken vissen met aardappelen en toe een ijsje. Slapen 6 en eten 10 euro. We drinken nog even koffie en gaan dan de Japanner nog even opzoeken. Morgen met de bus naar de stad, even het oude centrum bekijken en dan bepalen we wat we verder doen. Aan de ander kant van de stad is ook een abergue. Gijon is een grote stad zoals Rotterdam met een zeehaven en vel oude industrie vandaar dat we er snel doorheen willen.

1. Gerrit:
    31 augustus 2016
    Ja, zware maaltijd en een zware tocht is ff hard werken om dat te verwerken ;-) Wel mooi hoor die paden en lanen maar ook een beetje ruig lijkt mij, niet voor luxe paarden. Wat een mooie en luxe slaapplek hebben jullie nu. Suc6 GM
  2. Ton Zuethof:
    31 augustus 2016
    Gijon is wel een industriestad maar heeft een mooie boulevard om te flaneren. Met name s'avonds lopen er veel spanjaarden, lekker op een terrasje zitten, drankje en rondkijken. Jullie hebt trouwens een behoorlijk tempo, volgens mij lopen jullie voor op schema. Nog een prettige wandeling verder en blijf genieten van het prachtige landschap.
  3. Naomi Mannessen:
    31 augustus 2016
    Aaaaah pap, kan je die FIAT 500 voor me meenemen?????!!!
  4. Naomi Mannessen:
    31 augustus 2016
    Kan je zo in je rugzakje stoppen ;)
  5. Joke Hoitink:
    31 augustus 2016
    Naar spul, die gruisdpaden en beekbeddingen. Hoe is het met jullie profiel onder de schoenen na 400 km?
  6. Guusje:
    31 augustus 2016
    Met veel plezier lees ik jullie reisverslag en geniet van de foto's
    Knap hoor wat jullie allemaal doen!
    Sterkte met het voortzetten van de pelgrimtocht!
    Guusje
  7. Henriette:
    31 augustus 2016
    Je inmiddels gesproken. Aan je enthausiaste verhalen te horen en te lezen blijft dit niet bij een keer. Net als de vierdaagse die je nu al voor de 14de keer hebt gelopen. Ben trots op je/jullie. De Camino ga je ( jullie) vast nog een keer lopen. Of een deel er van.(Vermoed ik) Fijne dag morgen. Geniet er samen van. Gr.