19-09 Lirus naar Muxia

19 september 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Een redelijke nacht gehad met de Spaanse vrouwen. Wat maken die een hoop geluid in de nacht. Na de toilet gang niet lekker meer geslapen. Ook omdat er een verkoudheidje zit te klieren. Lekker ontbeten we hedden iets van de kaart genomen banket met ham en kaas. Daar kan je tenminste op lopen. Die Spaanse ontbijten daar zit niet veel in. Geroosterd brood met jam. De lucht in nu al mooi. We gingen om 8.30 lopen omdat we maar 15 km naar Muxia hoefden af te leggen. De hoogte kaart maar deed wel vermoeden dat er gewerkt moest worden. Weer waren en mooie- en mooi slechte paden en en heel stuk door een grove dennen bos. Dat was wel lekker aan de voeten met die dunnere zolen. Het was net of je over een dik tapijt liep. Waar ik niet zo van hou was er ook weer lange rechte wegen. De wandeling van Santiago, Finisterre naar Muxia wordt ook veel anderom gedaan daarom staan richting aanduidingen 2 kanten op. Daarom zijn we veel tegen liggers tegen gekomen. Ook weer leuk omdat er ook bekenden bij waren. Na de laatste foto's van de prachtige luchten en een flinke afdaling zagen we de zee weer. In de bergwand bij zee is een groot hotel in aanbouw. Dat is een mooie plek als hij klaar is. Maar ik kan je beter de abergue aanraden die heeft nl ook een pension met kamers. Bij hen hebben we de stempel gehaald van Muxia en kregen van hem ook de verklaring van de afgelegde weg. Hij zij dat hij dat eigenlijk alleen voor gasten doet. Maar wij zagen er uit als echte pelgrims. Nadat we ook nog een plattegrond kregen met uitleg waar de bus stopte zijn we het schiereilandje even rond gegaan. Aan die kant stond de wind er op dus, pas voor de 3 e keer, het joggingjack aan. We waren snel rond door naar de boulevard, niet te snel lopen dan ben je er voorbij. Op de boulevard een terrasje gepakt en wat gegeten. Zaten we naast een stel belgen. Was wel even leuk. Tijd voor de bus, wij Hollanders willen optijd zijn. Zaten 100 m verder de Canadezen die we 3 weken geleden gesproken hebben nog wat te drinken. Dus maar even aan geschoven. Na 5 minuten kwam de Mexicaan ook langs en het Amerikaanse jongestel. Bij de bushalte was het inmiddels een drukte van belang. De bus komt er aan dus wij ook aanschuiven. De bus was een mooie touringcar en een vrouwelijke chauffeur. Een kaartje naar Santiago kost 6 euro. Ze hadden ons gezegd dat de reis 3 tot 4 uur zou duren. Het was uiteindelijk 1 uur 45 minuten. We hebben nu voor 2 nachten weer een mooie nieuwe Auvergne. Wat is maps me een geweldige app zeg. Er staat allerlei info op en je kan je route of- lijne plannen. Zo ook deze albergue gevonden. Hij is het vlak bij het busstation waar we overmorgen om 8 uur vertrekken naar het vliegveld. Ons avondeten opgescharreld douchen en van nu lekker slapen. Morgen de laatste dag in Santiago. Heb net nog contact gehad met de Oostenrijker hij is ook over. De Duitse Anne is al een week aan het werk en Simone uit Tsjechië ook.

1. Leny Disse:
    19 september 2016
    Een redelijke nacht gehad met de Spaanse vrouwen???? Mooi is dat!! Haahaa!
    Maar jullie zijn dus weer terug in santiago. Hou het nog even vol en niet ziek worden, dat zou toch jammer zijn, na zoveel gezonde beweging. Jullie zijn keigoed!
    Goede reis terug!!
  2. Roy Scholten:
    Het zit er op.
    Geniet nog even van de mooie omgeving in de rust.
    Tot gauw.
  3. Gerrit:
    19 september 2016
    Weer van die mooie plaatjes met mooie luchten, wolkenpartijen, uitzichten en paadjes. Goed hoor, ik neem aan dat dit straks in Warnsveld ff wennen zal zijn en je dit toch behoorlijk gaat missen. Wanneer is de volgende tocht? Ja, ldd, een slechte nacht met se Spaanse dames, dat vraagt om uitleg ;-) En ook weer al die mensen die jullie tegenkomen en min of meer kennen, leuk hoor. Nog een dagje plezier gewenst en een behouden terugvlucht, grtz GM
  4. Henriette:
    20 september 2016
    Lijkt me wel apart dat als je loopt mensen al weer op de terugweg zijn waar je eerder me op hebt gelopen. Het zal wennen zijn als jullie straks weer terug zijn. De weidse blikken de bergen over en alle andere indrukken die jullie hebben opgedaan. Jullie zijn een schat aan informatie rijker. Dat moet een fantastisch gevoel zijn. En dat het gevoel van dat jullie dit op deze leeftijd nog hebben mogen en kunnen doen zonder een schrammetje pijn. Geweldig!!! Voor morgen een goeie reis en wel thuis.