Dag 4 Deba naar Zenarruza

16 augustus 2016 - Palpalá, Argentinië

Vandaag vroeg op, we gaan een lange wandeling tegemoet. Binnen 10 minuten was het al raak, een flinke steile klim. Na het klimwerk komen we bij de Calvarie kapel aan, met weer een wel verdient uitzicht. Na erg veel rotspaden komen we aan in Olatz. Daarna gaan we weer flink omhoog over een beton weg en een bospad naar 496 meter hoogte. We krijgen een afdaling met wisselende bos en asfalt wegen. Na mooie uitzichten krijgen we voor Mariko een gemene steile afdaling. Uiteindelijk aangekomen in Marlina-Xemein besluiten we toch na de eerste koffie, het is 14 uur, door te gaan naar de volgen de herberg. 2 uur lopen en een klimmetje van 172 meter. Dat hebben we geweten er was niet veel schaduw en weer en middeleeuws pad met als laatste deel een helemaal uit gereden karrenspoor. Gelukkig was er plaats in de herberg, na een potje bier en een douche waren we weer beter te pas. Er was hier ook weer feest en ze deden hier een mooi spel met zelf een beker winnaar. Het was trekker trek op zijn middel eeuws, met een ezel!!!!! Om 7 uur gegeten, pelgrims menu, bonen soep waar de lepel in bleef staan, hadden we nodig, daarna 2 lapjes vlees met gestoofde kleine paprika's en een bakje vla na. Daarna lekker naar bed. Ondanks de muziek.