Dag 5. Zanarruza naar Gernika.

16 augustus 2016 - Errenteria, Spanje

Wij hadden in de herberg een kamer voor 6 personen en werden dus niet gestoord door mensen die vroeg opstaan. Daarom hebben we ons verslapen. Werden om half 8 wakker. Omdat de baas van de herberg vrij wilde hebben had hij voor ons lunchpakketten klaar gemaakt. Die hebben we voor dat we starten buiten opgegeten. Waren eigenlijk voor onderweg. Onderweg zijn bijna geen mogelijkheden om eten te kopen. De weg van vandaag gaat eerst langs een klooster. Hier was net de vroeg mis afgelopen, de priester en een heel oude monnik verlieten net de kerk en het licht ging allemaal uit. Nog wat foto's gemaakt en toen herkende ik het van de foto's die ik op internet gezien had. De Camino loopt over de binnen plaats van het klooster. Daarna ging het ondanks dat wij nog steeds hoog zaten nog flink wat hoger, de benen hadden weer aardig werk. Terwijl we weer wat stonden de kijken kwamen de Oostenrijker en de Duitser ook aan. Zij waren gisteren eerder gestopt, maar vanmorgen ook eerder vertrokken, dan ons. In Munitibar weer langs een kerkje (zie je hier erg veel) gevolgd door een erg steile klim. Deze wandeling komt over een bruggetje uit de 16e eeuw. (Zie foto's). We waren mooi op tijd in het hostel Hier mogen we de slaapzak en rug tas niet meenemen op de kamer. Wel hebben we schone lakens , sloop en deken. Logies met ontbijt 18 euries. We slapen met de Duitser, een Duitse, die ook van huis vertrokken is en een Duits echtpaar. Daar naast nog 2 jonge meiden de nog lekker giegelen, waarvandaan nog niet bekend. Zijn de stad nog even ingegaan voor een lekker bakkie koffie. Hier alles weer feest. Nu het boekje even goed geraadpleegd. Wat blijkt, van 14 tot 18 augustus is het patroonsfeest van San Roke, wie dat zijn mag?. Een probleem alle winkels zijn ook dicht. Om19 uur gingen we eten en heb samen met het Duitse echtpaar een heerlijk 3 gangen pelgrims menu gegeten met een fles wijn en water voor 41 euro totaal. Hebben wel het stokbrood meegenomen voor morgen onder weg. De lucht begint te betrekken, wordt vannacht regen verwacht. Koelt dan lekker af. Morgen een route van bijna 33 km, dus dat is wel goed als het wat koeler is als vandaag. 29 graden☺ .

1. Henriette:
    16 augustus 2016
    Dat wordt afzien morgen. Maar jullie zijn kanjers en kunnen dat. In Bilbao naar het Guggenheimmuseum en jullie zijn weer helemaal het mannetje.( grapje) Maar het is wel een mooi gebouw, dat dan weer wel. Succes mannen X
  2. Hans:
    16 augustus 2016
    waar zijn de duitse meiden gebleven?
  3. Gerrit:
    Succes
  4. Peet van Winden:
    17 augustus 2016
    Jullie moeten wel goed eten,anders hou je het niet vol.als ik het zo lees dan is de vierdaagse een eitje.
  5. Wim de Vries:
    17 augustus 2016
    Geweldig wat jullie doen. Toch heel anders dan in Schotland. Vooral het weer. Blijf niet alleen van de wijn genieten!
  6. Harm:
    18 augustus 2016
    Sterkte met de 33 km. Hier in de schaduw hebben we er alle vertrouwen in dat het je wel gaat lukken.
  7. Kim:
    4 oktober 2016
    Gevonden hoor! Leuk om te lezen!
    Groetjes Kim