Dag 32 Silvota naar San Esteban 02-09

2 september 2016 - Muros de Nalón, Spanje

Jullie bemoedigee reacties doe ons goed . Tonnie heeft minder geslapen omdat ik goed geslapen heb en lekker gesnurkt. Na het eten direct naar bed gegaan en geslapen tot half 7. Nog blijven liggen omdat we een rustige wandel dag wilde houden. Is gelukt. In de morgen zijn we uit Silvota vertrokken en ontdekte dat het best wel mooi is in de beschrijvingen stond ook dat de stad zich wil ontworstelen aan de industriële invloed. Net als Bilbao heeft gedaan. Dat zal denk ik nog wel wat miljoenen kosten. In de bebouwde kom de weg even kwijt geweest. Maar de Spanjaarden herkennen de pelgrims en helpen ze direct de goede weg weer op. Echt mooi om te ervaren. Na een poosje buiten de bebouwde kom en wat klimmetjes komen de vergezichten weer. En uiteraard de kerkjes. Om 11 uur wat mensen aan gesproken voor een koffie plek. Die was vlak bij de Camino maar stond niet aan gegeven. Wij waren een stel Franse dames gepasseerd en die verbaasden zich dat wij van de route afweken. Uit de verte het drinkgebaar gemaakt, zij zijn verder gegaan. Een leuke vent die de zaken goed voor elkaar had bediende ons in het Engels. Wij hem duidelijk gemaakt dat hij meer reclame moet maken. Hij vond onze opmerking heel positief en ging er wat aandoen. We passeerden Santiago del Morte en dat was een leuk gevoel, alleen we zijn er nog niet. De Franse dames later ook weer gezien en die dachten dat wij aan het bier gingen en daarom niet reageerde, zei hadden ook wel koffie gewild. We hebben weer veel soorten paden bewandeld een eucalyptus bos met een mooi pad wat wel moeilijk beloopbaar was. Reeds eerder beschreven verticale lijsteen. Later ging het over op een pad met veel losse keien die door het vele blad niet altijd goed zichtbaar waren. Opeens was het bos teneinde en liepen wij tegen een huis aan met hostentiaa 's die wel 3 m hoog waren. We hebben onze lunch op een prachtige plek weg gewerkt. De boodjes van de supermarkt met kaas en sardientjes uit blik heerlijk. Dat was in Sato del Barco. Na nog een poosje wandelen op onze locatie aan gekomen. Oude meuk maar een mooi uitzicht. We waren lekker vroeg dus douchen wassen en de finish van de Vuelta bekeken onder het genot van een pilsje. Daarna boodschappen doen, de lunch in Spanje is niks. Die regelen we dus via de supermarkt en nu even relaxen. We kunnen hier pas om 8 uur eten. Hans de ski vakantie kan geboekt worden. We heerlijk gegeten voor ons beide iets nieuws. Samen met de bediening en haar smartphone hebben we wat besteld. Het bleken kleine inktvisjes te zijn met patat en gesmoorde groenten. Heerlijk gegeten vinden we alle twee. Een kopje koffie na en dan naar bed. Het is een lang verhaal geworden omdat we nu meer tijd hebben. Tot morgen allemaal en we zien naar jullie reacties uit op de log of foto's.

1. Henriette:
    2 september 2016
    Blij dat jullie een fijne rustige wandeldag hebben gehad en dat de beentjes het weer goed doen. Fijn dat jullie lekker hebben gegeten maar de foto doet anders vermoeden?! Leuk verhaal en mooie foto's. Ik geniet er elke dag weer van en kijk er naar uit wat jullie morgen weer te melden hebben. Slaap lekker en morgen een fijne wandeldag.
  2. Henriette:
    2 september 2016
    Ik denk dat je dag 22 bedoeld i.p.v. Dag 32, toch?? Of hebben jullie toch stiekem een aantal dagen overgeslagen?? ( ha,ha) XX
  3. Leny Disse:
    2 september 2016
    Wow, opeens gekatapulteerd in dag 32, maar dat zal wel een typo zijn, ha , ha, . Fijn dat het weer goed gaat en geen last vd benenwagen? Jullie hebben weer veel meegemaakt, mooi lang verhaal, wij houden de route erbij, hoor. Weten we waar jullie uithangen ;-)).
    Ik vind het super dat jullie zoveel kunnen wandelen en dan nog geen een schrammetje!
    Weer leuke foto's: super.
  4. Gerrit:
    2 september 2016
    Het is goed om weer in de natuur en buiten de grote steden te zijn. Eten is blijkbaar altijd een avontuur, mooi toch. Suc6 met het vervolg...... GM
  5. Roy Scholten:
    3 september 2016
    Hallo heren.
    Wat een top prestatie leveren jullie!!
    Elke dag lees ik met plezier jullie reisverhaal.
    Super trots op jullie.!!
    Geniet van deze mooie en bijzondere tijd

Groeten van Moniek.

meemaken en zien