Dag 21 Gijo naar Silvota 01-09

1 september 2016 - Avilés, Spanje

Eerst even antwoorden op de gestelde vragen. Een Fiat 500 wordt wel een rugzak genoemd Maar past niet in de rugzak!?!?. Een planning hebben we niet het is geen werken! De basis is 6 weken en kijken of het lukt. Zo niet dan langer. Met de schoen zolen gaat het nu na 520 km nog steeds goed, volgens ons gaan ze het halen. Gisteren avond heb ik nog een foto gemaakt van de kerk in Gijon na zons ondergang vanaf de camping. Heb hem er vandaag bij gezet. Vandaag een slechte dag gehad. Tonnie prima geslapen maar ik niet. Gelukkig wilde we vandaag later weg. Dus lekker eerst rustig ontbeten en alles in gepakt. We waren veel tevroeg voor de bus en zijn dus gaan lopen. Na 20 minuten zagen we een bus en die gepakt, hij ging naar het centrum. Half 10 is tevroeg voor Spanjaarden alles nog dicht. Wat foto's op de boulevard gemaakt waar ook een kunstwerk over Genesis stond. Een bakje koffie gedronken en besloten verder te gaan. Als je aan het pelgrimeren bent heb je geen behoefte aan grote steden. We hebben de trein gepakt om een stuk industrie terrein over te slaan. We zijn in Verona de Arriba uit gestapt. Pardoes naaast een enorme koken centrale. In Nederland worden de nieuwe gesloten hier zijn de oude nog in gebruik. Door een gehucht gelopen wat helemaal uitgestorven was naast de centrale, gewoon luguber om te zien. Na enkele flinke klimmetjes waren we na 2 uur eindelijk verlost van de herrie die daar geproduceerd wordt en kon het geniet weer beginnen. Een heel ander landschap kwam hier tevoorschijn. We waren nog steeds hoog maar het landschap werd heel wijds. Mooi om te zien. Na een aantal km was het gebied weer meer bewoond en nog lieflijker.Een leuk rustpunt gezien. Maar 6 km voor Aviles was het alweer industrie. Eigenlijk vandaag een baaldag. Tonnie kon de motor ook niet goed aan de praat krijgen. Om 5 uur waren we binnen en ontmoeten weer bekenden. Dat maakt dan weer veel goed. Morgen een deel van een lange etappe maar we willen morgen eerder stoppen. Heb voor het eerst last van de benen.

1. Gerrit:
    1 september 2016
    Jammer, ja dat is niet alleen voor Pelgrims, voor ons is steden ook minder. Tenzij Parijs oid, veel succes morgen en hopelijk gaat de motor weer beter, grtz GM
  2. Leny Disse:
    1 september 2016
    zo, 5 uurbinnen, dat is wel heel laat , lijkt me. Maar ondanks de baaldag hebben jullie het dan toch gelopen, kop op mannen, het zal morgen vast wat beter gaan, en misschien dan toch nog wat meer rust, jullie motor loopt wel goed, maar die moeten af en toe ook wat afkoelen en niet oververhit raken,
    stekte morgen met de belevenissen!
    groetjes Leny
  3. Henriette:
    1 september 2016
    Dat je nu pas een baaldag hebt is wel heel apart hoor. Ik zou het na de eerste dag al hebben. Ik vind het zo bijzonder dat jullie vandaag toch weer op pelgrimstocht zijn gegaan in plaats van de stad even in. ( en lekker shoppen)Het lijkt wel een een verslaving, ha,ha.Maar ja met al die mooie natuur om je heen en de rust is het ook wel genieten. Wij genieten van de mooie foto's en jullie reisverhalen. Ik wens je morgen een betere dag. Sterkte met de benen. XX
  4. Paul:
    Hoi Ronald,
    Ff bijten (is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch) en de rest van de tocht zal weer veel 'pijn' vergoeden. Kop op en sterkte voor jullie beiden.
    Gr., Paul
  5. Joke Hoitink:
    1 september 2016
    Als pelgrim moet je toch af en toe balen? Anders wordt er veel te makkelijk over gedacht, en een pelgrimage is ook afzien. Beentjes omhoog, en morgen gaat de zon weer op en kun je weer genieten. Voor 't naar bed gaan nog even wat olie in die motor. Succes!!!
  6. Hans:
    hoi Ronald en Tonny!!
    sla de baaldag over, het is toch fantastisch wat jullie doen.
    ik heb nog een vraag voor Tonny :kan ik de skivakantie boeken??
    je ziet het, de vooruitzichten zijn er al.
    hou je haaks , groet van hans.
  7. Naomi Mannessen:
    1 september 2016
    Jammer van deze dag maar het hoort er natuurlijk ook bij. Hopelijk slapen jullie vannacht weer goed en morgen nog ff rustig aan misschien? Zoals je zei, geen haast of planning. Beetje voorzichtig zijn, het is niet niks wat jullie doen!
    Trouwens, kan een FIAT 600 er wel in dan....? Het is zo'n snoepje, ik ben verliefd <3
  8. Diny:
    1 september 2016
    Succes mannen , slechte dag hebben is niet erg de volgende dag kan alleen maar beter zijn. Groeten Martin en diny