14-09 arzuaa naar Monto do Gozo.

14 september 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen vroeg op omdat we onze Camino vrienden willen zien en dan samen Santiago in lopen. Om 4 uur moest k even naar het toilet en keek naar buiten, dat zag er niet goed uit, stomende regen. Toen we om 6 uur er uitgingen was het gelukkig droog. Voordat we voorzichtig alle spullen van de kamer naar de hal verplaatst hadden, we waren de eerste die weggingen van de kamer, hebben we Ingepakt. Om 6.45 waren we onderweg. Dat viel tegen stikkie donker en de lamp van Ronald onder in de rugzak en van Tonnie op halve kracht. Gelukkig liep er iemand achter ons die ons geholpen heeft de eerste 1.5 uur. Daarna het was zonder kustlicht goed te doen. Hoe de omgeving de eerste tijd was kan ik dus niks van zeggen omdat het te donker was. Daarna was het redelijk, veel weide landschap en was bossen. Na verloop van tijd kwam de Camino de France er bij. Toen werd het drukker en ook de fietsers mengden zich tussen de wandelaars. Wij hebben veel langs drukke wegen gelopen en de combinatie met de andere drukte en de regen zorgde ervoor dat dit niet een van onze mooiste dagen is geweest. Onderweg wel de Oostenrijk weer even gesproken en dat is dan wel bijzonder. Inmiddels is het commerciëler en is er veel meer horica. Dus is het bijzonder als je elkaar treft als je koffie drinkt. Onderweg zie je inmiddels wel ludieke dingen, mensen die hun schoenen in de bomen hangen en een plaats waar diverse kledingstukken als relikwieën opgehangen worden. Echte mooie oude dingen hebben we niet veel meer gezien. Wel is het grappig dat de putdeksels hier zelfs het teken van de Camino hebben. Heel leuk was het om de 3 continenten weer te zien. Inmiddels is er een continent bij Colombiaanse de Japanner en de Tsjechische er bij gekomen is een jongen uit Mexico. De Japanner heeft onze namen inmiddels vertaald in het Japans. Vanavond gaan we met elkaar eten en morgen gezamenlijk naar Santiago en daarna de Compostella ophalen. Om 12 uur is er speciaal voor de pelgrims een mis. Als we vroeg zijn worden onze namen tijdens de mis nog genoemd. Dat zou best bijzonder zijn. We hebben samen voor het laatst gegeten was best leuk de meeste gaan naar huis, voor de Japanner hebben we nog gezongen, hij was gisteren jarig. Morgen gaan we om 8 uur naar Santiago. We gaan nu slapen het is 9.30 uur.

1. Marieke:
    14 september 2016
    Wow...De laatste loodjes!geniet van jullie "intocht" morgen!
  2. Naomi Mannessen:
    14 september 2016
    Helemaal leuk. En die mis lijkt me bijzonder.
    Ik denk aan je pap! Liefs
  3. Gerrit:
    14 september 2016
    Bijzonder hoor, suc6 morgen.
  4. Naomi Mannessen:
    14 september 2016
    Ik vind jullie allebei toppers!
  5. Diny:
    14 september 2016
    Laat de Botuformero als ik het goed heb maar lekker zwaaien en ik hoop dat dezelfde non het liedje aanzet, het is een emotionele afsluiting. Wel mooi hoor geniet er maar van.
  6. Henriette:
    14 september 2016
    Dit maak je maar een keer voor de eerste keer mee. Geniet er met z'n allen van. Maak er een mooie dag van. Wat een prestatie. Kanjers zijn jullie.
  7. Leny Disse:
    15 september 2016
    geweldig, nu gebeurt het dus: de INTOCHT, geniet ervan en vooral een fotootje nemen van deze gedenkwaardige mijlpaal, wat een prestatie.