13-09 Sobrado dos Monxes naar Arzua

13 september 2016 - Arzúa, Spanje

Gisteren avond de mannen uit Oostenrijk en Duitsland van een paar weken geleden ook weer ontmoet. Dat zijn die twee die van huis uit zijn vertrokken. Ze vinden het alle twee een vreemd gevoel dat het er nu bijna opzit na al die maanden pelgrimeren. De voorspelling van de regen is uitgekomen. Vanmorgen om 3 uur wakker geworden van een knallende onweers bui. We sliepen met de deur open vanwege de warmte. Het onweer was om 8 uur over maar de regen niet. Om 8 uur was er nog een Vesper viering daar is Tonnie met een stel nog heen geweest. Het duurde erg lang bleek het een gewone dienst te zijn geweest. Daarna hebben wij een stevig ontbijt ontbijt genomen. En om half 10 zijn we ondanks de regen vertrokken. Konden we eindelijk de regen kleding proberen . Ze werkten prima. Na een paar kleine klimmetjes waren ze van binnen en buiten kletsnat. Door het weer zijn er vandaag niet veel foto momenten alles had grauwe sfeer. En de telefoon zat verweg gestopt beschermd tegen de regen. Waren pas om 15.30 over en de Wifi werkt hier ook niet. We zijn gedoucht en kijken of we ergens koffie kunnen scoren. Om 13.30 stopte de regen en nu 17.00 komt de zon er wat door. Maar de temperatuur is hier volgens mij de helft van wat jullie nu denk ik hebben. We gaan even kijken voor koffie en eten voor vanavond en wifi natuurlijk dan kan de post weer weg. Tijdens het eten de wifi even aangezet er bleek bericht te zijn van de Japanner en zijn maatjes. Als alles lukt zien we ze morgen weer in Monto do Gorze en gaan we met elkaar de volgende dag Santiago binnen lopen. Drie continenten samen de route afmaken dat komt lijkt ons allen best leuk. De Japanner gaat naar huis en de anderen lopen ook verder. We gaan op rjd naar bed morgen weer fit op.

1. Gerrit:
    13 september 2016
    Nou, jullie zijn er bijna, hopelijk wordt het toch nog wel droog. Maar goed dat jullie niet al teveel regen gehad hebben uiteindelijk, met regenkleding waar je dan toch nat bij wordt. Eind goed al goed, nog ff een paar dagen en het eerste einddoel is gehaald. Toch nog mooie foto's geschoten zo onderweg, grtz GM.
  2. Wim de Vries:
    13 september 2016
    Ron en Ton. Dat lijkt wel reclame van Cor en Don. Wat een ervaring doen jullie op. Het klopt dus wel: alle pelgrims hebben altijd een slaapplaats. Ook een geweldige wandeling over allerlei wegen en paden, dorpen, gehuchten en steden. Daar kan de 8 kastelenroute echt niet tegenop. Succes op het laatste stukkie.
  3. Marieke:
    13 september 2016
    het einde is in zicht!!!!!! Geniet nog even!!
  4. Joke Hoitink:
    13 september 2016
    Nou mannen, ik wens jullie een grandioze intocht in Santiago!
    En geniet daarna nog van het volmaken van de 1000 km.

Groet!
  5. Ton Zuethof:
    13 september 2016
    Zoals altijd wegen de laatste loodjes het zwaarst. Ik hoop dat het zonnetje schijnt als jullie het plein voor de kerk bereiken, dat hebben jullie zeker verdiend. Succes met de laatste kilometers.
  6. Kees:
    13 september 2016
    Kop Op.!. Het kan niet altijd zon zijn. Al 33 dagen samen onderweg.!. Bijna 833 km achter de rug met de benenwagen. Nu komt het er op aan. 3 continenten die samen laten zien dat er mogelijkheden zijn in deze wereld. Dat is toch mooi Pelgrimeren. Santiago de Compostella, HET doel, nadert nu met rasse schreden. Gewoon nog "even" doorgaan. Suc6 bij mooi zonnig- en slechter regenweer.
  7. Leny Disse:
    13 september 2016
    Wat geweldig dat jullie er bijna zijn en wat vliegt de tijd, we gaan de blog nog missen, maar gelukkig stoppen jullie nog niet, Dat wordt dus genieten als het einddoel in zicht is, wel een hele ervaring rijker zijn jullie en altijd een positief geluid op de blog, mijn complimenten!
  8. Henriette:
    Het was hier vandaag 32 graden. Een fijne wandeling morgen
  9. Aad en Joke Lansbergen:
    14 september 2016
    De laatste, hopelijk, zeer indrukwekkende km's. Succes!!
  10. Maarten:
    14 september 2016
    Arzua, samen met de Camino Frances, dan wordt het nog weer drukker .... leuke pelgrimsdienst hier!!
    Buen Camino