12-09 Miraz naar Sobrado dos Monxes

12 september 2016 - A Porta, Spanje

Gisteren vroeg naar bed. Wij waren de enige gasten. Lekker geslapen alleen om 3 uur een deken gepakt het werd koud. Zijn ook op 460 m hoogte. Optijd op en om 7.30 stonden we buiten in de schemering. De dag is prachtig begonnen na een uur kwam de zon boven de bergen uit. En inmiddels waren we op een grote open vlakte uitgekomen. De Postbank kon er in verdrinken. De opkomende zon is hier schitterend. De vergezichten met de luchten combineren een mooi beeld. De zon geeft ook mooie schaduwen van ons. Er waren natuurlijk ook weer klimmetjes. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 709 meter hoogte. Daar heb ik nog een paar foto's gemaakt. Onderweg zijn we nog een oven tegen gekomen die zeker 150 jaar oud, en nog steeds in gebruik. We hadden geen lange wandeling vandaag en waren om 15 uur óver. We overnachten in een klooster, wilden we ook en keer doen, maar de inschrijving kon pas om 16.30. Dus werd het eerst wachten . Met een stel pelgrims bij elkaar gezeten. Tijdens het inschrijven werd het erg druk op het plein. Er was een begrafenis van een jong iemand die een auto ongeluk had gehad. Er waren wel 500 mensen en auto's vol gehangen met bloemstukken van wel 2 m hoogte. Was wel indrukwekkend. Vanavond zijn we naar een Vesper dienst geweest. Bijzonder om mee te maken. We gaan vroeg naar bed. De weersverwachting voor morgen zijn slecht. Zullen we het toch meemaken, regende laatste dagen van de camino?? Eerst gaven ze 4 dagen regen nu is de verwachting 2 dagen. Kan dus allemaal nog meevallen .

1. Gerrit:
    13 september 2016
    Dus eindelijk in een klooster met z'n 2tjes, mooi hoor. Ja, droevig zo'n begrafenis van een jong persoon, niet eerlijk hè. Wel weer mooie plaatjes van onderweg. Dus nu de regen in, en wij hier tropische temperaturen in september.... De hoogte stages zitten er nu op? Of komen er nog meer van die bulten? Suc6 GM
  2. Elise Niels:
    13 september 2016
    Hai Beiden,
    geweldig om jullie belevenissen te lezen en op deze manier een beetje mee te lopen.
    Grote bewondering voor jullie sobere levensomstandigheden en natuurlijk jullie doorzettingsvermogen onder alle weersomstandigheden.
    Succes en we blijven volgen. Elise en Tineke