11-09 Vilalba via Baamonde naar Miraz.

11 september 2016 - Friol, Spanje

We hebben aan gegeven nog 145 km naar Santiago, daarna gaan we nog naar Finisterre en Muxia om het geheel compleet te maken. Daarmee komt het geheel op ca 1000 km, als het lukt. Gisteravond nog even door Vilalba gelopen het is er stadje dat op een heuvel gebouwd is. De verdedigings werken zijn omgebouwd tot hotel. Verder zijn er veel leuke maar oude straatjes. Op het plein,staat op zijn Spaans, een mooie kerk. De ochtend begon bij ons om 6.15 uur. Om 6.30 ontbijt en om 7.00 liepen wij in het donker weg. Na 1 uur werd het licht en een stuk makkelijker om de weg te vinden. Onderweg een fruithapje van de natuur genuttigd. De bramen struiken groeien hier welig. Laag bij de grond en op hoofd hoogte. Soms heb je ze in de benen of in je haar. Vandaag was het weer genieten van de mooie oude gehuchten en paden. De bossen waren nu ook anders. Eiken, berken en grove den, kwamen afwisselend voor bij. De Eucalyptus heeft ons echter nog niet verlaten. Helaas moesten we na Baamonde zeker een halfuur langs een provinciale weg. Daarnaast groeiden wel enorme grove dennen met daaraan grote dennen appels. Aan de andere kant liep de spoorlijn. Het geheel was dus niet om van te genieten. Gelukkig konden wij de weg weer verlaten en kwamen bij een oude kerk en weer een paar klimmetjes. Met daarna natuurlijk mooie paden. Uit het bos gekomen weer de vele vergezichten. Bij de droogkamers zit de trap er niet aan vast, dat is om het ongedierte buiten te houden. Er zijn hier ook mensen die de Camino lopers vrolijk op weg sturen. Ik voeg ook nog een Panorama foto toe. Ik wist niet hoe ik dat anders moest fotograferen. Het is net een museum hier zoals ik al vaker verteld geb. De tijd heeft geen 100 stil gestaan, maar staat nog steeds stil. Voor de overnachten hebben we gelukkig een hele mooie plek vandaag.

1. Henriette:
    11 september 2016
    Hebben jullie vandaag een beetje mooi weer gehad? Als ik Tonnie zo zie "ploeteren" op dat pad lijkt het wel glad en nat te zijn. Mooie foto's weer. Jullie waren vanmorgen vroeg op pad. Fijn dat jullie weer zo'n mooie spaapplek hebben.
  2. Leny Disse:
    11 september 2016
    wat een mooie foto's, weer, leuk die houten droogschuren, toch aardig veel op jullie route!
    Mooie natuur, lekker bramen eten, niet de laaghangende,(onder kniehoogte) hoor, daar kunnen vossen op plassen, zeggen ze bij de IVN, en kun je ziek worden:
    Laaghangende bramen kunnen besmet zijn met lintworm via de uitwerpselen van vossen. In Nederland en België is dit echter vrij zeldzaam, weet niet hoe dat in Spanje is.......
    verder, sterkte voor de komende etappes!
  3. Gerrit:
    11 september 2016
    Wat een schitterende plaatjes weer geschoten de afgelopen dagen, mooie holle weggetjes, begraafplaats, oude meug (= mooi hoor), enzovoorts, zelfs regen..... Lukt dat wel in die grote slaapplaatsen met al die snurkers? Is misschien de moeite waard eens op te nemen ;-) Ga zo door, suc6, GM