06-09 Villpedra naar Tapia de Casariego

7 september 2016 - Ribadeo, Spanje

Vandaag een mistige start gehad. Ik zie dat er nog meer mistig is. De foto's van 5 sept zijn bij 4 sept terecht gekomen. Komt misschien door de slechte wifi of door mij kan ook natuurlijk. Gisteren samen na de flinke wandeling heerlijk gegeten en wij konden daar morgen ook ontbijt gebruiken vanaf 6 uur. Prima geregeld dus. Wij wat later op en naar de lunch, die was wel 15 minuten lopen, maar op de Camino. Daar aangekomen lekker dicht het was 8 uur. Op de deur stond dat ze open waren vanaf 6.30. Op het terras een kop thee gebruikt uit de thermosfles. En op naar het zoeken van een alternatieve lunch. Blijkt de Camino achter ons nachtverblijf langs te lopen. Zo maak je wel km. weer leuke oversteekjes gehad van beekjes. Gelukkig was er een tankstation met wat horica erbij daar koffie gedronken en een brood je gegeten . Ook gelijk maar broodjes voor de lunch meegenomen. Bij de rivier oversteek was de eerste vlag de Nederlandse, dat moet toch op de foto. Het gebied waar we nu zijn is echt agrarisch, veeteelt en akkerbouw. Tonnie wordt blij van al die maïs. Ik niet het belemmert alleen het uitzicht maar. Wat ook wel bijzonder was was een oversteek van een spoorlijn. Waar we onderweg van genieten zijn de eeuwen oude paden waar wij overheen lopen. Hoeveel mensen zullen daar al gebruik van gemaakt hebben. Onder weg hebben we de Japanner en de Colombiaanse ingehaald en zijn aangehaakt. Later samen wat gedronken en wij zijn door gegaan. We zijn door het gehucht El Franco gekomen de meeste mensen waren al jaren weg en de 12 huizen varieerde van bouwval tot nieuw. Bij de grotere kerken zijn ook de typische Spaanse begraafplaatsen. De laatste km waren zweten het was toch warm geworden Maar de abergue maakte het weer goed, nou eigenlijk de plek. Zie foto's Die avond was er een mooie zonsondergang. We hebben weer met een heel stel samen gegeten nu hadden we uitbreiding van iemand uit de USA.

1. Naomi Mannessen:
    7 september 2016
    Dat eten ziet er heerlijk uit. En wat een gezelligheid allemaal. Ik vroeg me af of jullie het idee hebben dat je al heeeel lang weg bent of juist niet? Lijkt mij van wel als je zo veel mee maakt onderweg en zo veel mensen ontmoet. Lieve groetjes, Naomi
  2. Gerrit:
    7 september 2016
    Wat een mooie foto's en strand/rotspartijen, goed hoor. Jullie zijn lekker bezig (zonder ontbijt)..... suc6, grtz GM
  3. Dorien Korevaar:
    8 september 2016
    Hoi Ronald en wandelmaatje. Nu pas aangehaakt op je blog nadat Henriette me daar dinsdag op attendeerde. Wat een ongelooflijke mooie tocht zijn jullie aan het maken. Ik vind het het zo knap en moedig van jullie. Petje af hoor. Ik heb nog niet alle verslagen gelezen maar al wel veel foto's bekeken. Prachtige omgeving. Groetjes
  4. Leny Disse:
    9 september 2016
    Wandelen en eten, dat houdt jullie op de been, vandaar dat er zulke mooie verhalen en foto's voorbij komen, wat een conditie krijgen jullie, een prestatie, geniet ervan, doen wij hier ook.