07-09 Tapia de Casariego naar Ribedeo

7 september 2016 - Ribadeo, Spanje

Vandaag wilden wij het er echt van nemen onze reisgezellen wilde vandaag weer een stuk verder. Wij wilde in Ribedeo blijven. Dus vanmorgen ons zelf gemaakte ontbijt genuttigd en weg. Om 8 ur ondeweg. Het was erg mistig het voelde als motregen maar dan met 18 graden. Na 1.5 ur klaarde het op en waren wij inmiddels bij een mooi uitzicht punt. Vandaag de laatste kustdag dus afscheid nemen van de prachtige kust. Ook de graslanden zijn inmiddels wel mooi.Hier is het inmiddels eenhaal ander landschap. We hebben de andere ook weer ingehaald die hadden geluncht op het uitzichtpunt. Na de sinaasappel zijn we weer verder getrokken. Na wat oude boerderijen kwamen we bij de oversteek aan van deRio de Ribadeo. Een brug van wel 130 m lang. Wel voor snel verkeer. Later aangepast voor voetgangers. Onderaan de brug is de abergue weer een hele mooie plak maaaaaaar. De Nederlandse metgezel van ons heeft onze spullen en bedden ingespoten met insecticiden tegen bed wansen. Wij hadden iets gehoord van de kathedraal aan de kust. Daar zijn wij met 4 mensen met een taxi heen gegaan geweldig en het werd werd ook prachtig weer. En wie zagen wij toen we weg gingen? Ja hoor onze reis genoten die hadden zich bedacht en zitten nu weer bij ons in de abergue. Dus een echte snipperdag. Nu zitten we het pelgrims menu weg gewerkt. En de administratie maar bij werken.

1. Henriette:
    7 september 2016
    Heb jij een sinasappel gegeten??? Die Camino doet rare dingen met jou. Geniet er van het zicht op zee. Geniet morgen van het " andere" landschap.Ben trots op je. X
  2. Gerrit:
    7 september 2016
    Aardig feestgedruis met jullie, fijn dat je toch weer steeds delfde mensen tegenkomt. Wantsen, da's ni zo leuk... Hoeveel hebben jullie nu gelopen?? 580 km ??
  3. Roy Scholten:
    Geweldig!!
    Ik kan geloven dat jullie genieten....dat doen wij al van de foto's!!
    Mooi dat gesteente aan de zee.
    Lijkt ietsjes op pont arc (Frankrijk Ardech)
    Leuk dat jullie al veel mensen hebben ontmoet en telkens weer tegen komen.
    Geniet nog de komende kilometers.
    Op het overzicht kaartje lijkt het al aardig op te schieten.
  4. Leny Disse:
    7 september 2016
    Nou, zo te horen wordt de boel alleen maar gezelliger, daar! Hoe meer zielen,des te meer vreugd!
    Succes met de warmte !