Dag 2 San Sebastián naar Zarautz

13 augustus 2016 - Zarautz, Spanje

Gisteren om 9 uur het bed in gedoken en om 10 uur ging het licht uit, maar dat hebben we geen van tweeën mee gekregen. Van morgen werden we om 6.30 wakker en er waren al veel pelgrims weg. Aankleden en weg wezen. Nog één keer langs de promenade gewandeld en toen al snel de eerste klim. We voelden de hoogte meters van gisteren wel aardig in de benen. Alle twee vonden we de klim echt heftig. Het werd wel weer beloond met prachtige door kijkje en ver gezichten. We hadden de middeleeuwse wegen wel gehad. Daarnaast hoorden we van uit het dal de snelweg bulderen. In Orion hebben we bij Het water een lekker bakkie koffie genomen. Waren we wel aan toe het was al 11.30 en we kregen ontwenningsverschijnselen . Na nog ca 2 uur lopen zijn we weer bij een oude school die ingericht is met stapel bedden, voor pelgrims, aangekomen voor de overnachting. Het was te vroeg dus kregen we een nummertje en na 3 uur konden we ons melden voor een slaapplaats. Dus eerst maar een pilsje aan het strand. Na het inschrijven en de spullen bij onze slaapplaats achter gelaten te hebben zijn we lekker gaan zwemmen . Daarna bij de supermarkt ons ontbijt voor morgen ingekocht met een flesje wijn. Nu zitten we in de tuin de administratie te doen en te genieten van déze dag met een wijntje. Morgen weer vroeg op voor de volgende etappe naar Deba 23 km.

1. Ton Zuethof:
    13 augustus 2016
    Van Zarausch naar Deba kom je langs Itxaspe, hier hebben we vorig jasr gekampeerd. Schitterende kust. We hebben ook een stuk langs de kust gelopen, pittige wandeling maar prachtige uitzichten. Zwaar maar mooi om te doen.
  2. Henriette:
    13 augustus 2016
    Mooie foto's. Ziet er ontspannen uit ondanks de pittige wandeling en heerlijk gezwommen. Lekker hoor. Veel succes voor etappe drie. Geniet ervan. Gr. Voor jullie beiden.
  3. Gerrit:
    14 augustus 2016
    Mooie uitzichten, lekker weer en goed gezelschap, wat wil je meer. Nou ja, misschien minder van die oude weggetjes.
  4. Ria Put-mensink:
    15 augustus 2016
    Ha mooi om te volgen het zal super zijn om te doen knap hoor geniet ervan