Dag 10 Van Hazas naar Laredo

21 augustus 2016 - Laredo, Texas, Verenigde Staten

Alles moet je mee maken op de Camino. Gisteravond met de taxi naar Laredo gegaan. Tonnie had veel last van uitslag. De dokter constateerde dat hij herpes had op de borst. Wij waren de derde al die dag. Onze hospita had voor ons naast de dr post een Alberge geregeld. De huis moeder zal ik maar zeggen, leek wel een moeder overste. Ze is met ons naar de dr geweest en geholpen met de medicijnen halen. Dr geeft aan geen enkel probleem. Na gebruik van de medicijnen moet het over zijn. Vanmorgen nadat we ons ontbijt, dat wij voor onderweg hadden klaar gemaakt opgegeten hadden. Merkten wij dat wij onze pelgrims stokken in Hazas hebben laten staan. We zien wel, we nemen van daag dan maar een snipperdag op. Nadat we alles opgeruimd hadden. Wilden we de stokken op halen. Onder weg kwamen we het busstation tegen en dachten we gaan lekker met de bus. Die zou om 11 uur vertrekken, wij wachten, het was kwart voor elf en met onze Spaanse uitspraken wisten we wellke het moest zijn. Na aan een buschauffeur gevraagd te hebben welke het nu was, het was elf uur stuurde hij ons dus eigenlijk naar de verkeerde bus. Onze bus reed weg. Dan maar lopen, op zondag rijden er maar 4 naar dat gehucht. Via maps.me de kortste wandeling gezocht en 1.5 uur later waren we er. Jakobus heeft geholpen. We kwamen aan en net wilde de beheerster afsluiten. Na veel bedankjes van onze kant vertrok zij en wij met de stokken. Op het marktplein koffie gedronken en wat brood gegeten. Toen de echte Camino gevolgd voor de terug weg. Goed dat het zo gegaan is, dit hadden we niet willen missen
De uitzichten op de verschillende baaien en dalen waren mooier als wat wij tot nu toe gezien hadden. Aangekomen in Laredo ontmoeten we weer de Nederlander met zijn Italiaanse en een Nederlands stel dat mij aansprak op.het vierdaagse shirt. Tonnie is rusten, hij mag met de medicijnen ook niet zonnen, en ik lig nu aan het strand met een halve liter Heineken(gekoeld) bij de supermarkt vandaan. De Oostenrijker moet hier ook ergens zijn maar heb hem nog niet gezien. Hier veel grote vijgen bomen gezien en verschillende kleuren hagedissen. Bij een mooi uitzicht punt nog een stel Nederlanders geholpen met een foto maken van hun zelf te maken. Zij stonden hier op een camping en vonden het maar stoer wat wij deden. Sjit ik moet snel opschuiven het water komt hier snel omhoog(vloed). Morgen komt de rest van het verhaal.

1. Leny Disse:
    21 augustus 2016
    Jaah, die stokken, hebben jullie die nou zelf aangepast voor de reis?
    Ben benieuwd, of is dat traditie van de jaren stillekes, zulke stokken?
    of is het gewoon "not done"om met moderne stokken te lopen?
    trustu!
  2. Henriette:
    22 augustus 2016
    Dank je wel voor je mooie verhaal. XX
  3. Kees:
    22 augustus 2016
    Alles moet je meemaken op de Camino.
    Volgens je reisverhalen routekaart zit je nu in Texas/usa ipv Spanje.
    Kom kom, doe een beetje rustig aan. Neem je tijd.
    Hoop op snelle genezing