Dag 11 van Loredo naar San Miguel de Meruel.

22 augustus 2016 - Meruelo, Spanje

Hier zijn we weer. Eerst gisteren nog even afmaken. Na het strand lekker onder de douche het zout er af. Tonnie had lekker uit gerust. Om 7.30 het oude centrum van Laredo in voor een Spaanse prak. Leuke plek gevonden en wilden bestellen. We waren later gegaan onder we geleerd hebben dat de Spanjaarden pas na 7.30 eten serveren op de terrassen. Hier starten ze echter om 8.30. Dan eerst naar wat drinken Tonnie water ivm de medicijnen en ik dat andere water met een schuim kraag. Het was tijd dus bestellen na veel gedoe waren we er uit. Ik iets met ham en Tonnie een met 3 soorten vlees. Komt er een schaal met rouwe ham en een net 3 soorten vlees beleg. Wat blijft dat is geen maaltijd maar het zijn borrel hapjes. Nou dan daar maar van genieten. Na afloop zijn we wel even een bakkie patat gaan eten voor de aardappelen. Op onze kamer aangekomen onze nieuwe kamer genoten gesproken en de ze vertelde ons dat morgen het eerste pontje on 9 uur gaat. Dat wordt uitslapen omdat het slechts een uur lopen vanaf hier is. Het eerste pontje misten we net. De overtocht duurde ca 15 minuten. Daarna zijn we langs 2 promenade's van de volgende baaien gekomen, maar die vielen erg tegen. Je kon de zee niet zien vanaf de promenade's. Daarna een hele heftige klim. De eerste die ik heftig vond. Niet omdat hij zo steil was maar er veel strand zand tussen de rotsen lag waar door je niet veel steun had. Het gewicht van de rugtas maakte daarnaast alles nog onstabieler Maar zoals we al meer mee maakten was de beloning een fenomenaal uitzicht. De afdaling daarna was net als de klim link en zwaar. De wandeling van bijna 2 uur over het strand was daarna een verademing. Een behoorlijke deel van het strand was voor naturisten. Baai Bruno Konto noemden wij het. Was er graag gebleven maar we moesten verder. Daarna kwam het gewone stand. We hebben beiden het gevoel gehad dat de badgasten en wij in twee verschillende werelden waren. Na het strand hebben we veel leuke dorpjes door kruist. Als je wandeld denk ik, ga je van elk land houden. Van Spanje hou ik nu ook. Vooral met het weer dat wij tot nu toe gehad hebben. De verwachting is dat dat minder wordt. Kans op buien maar wel 26 graden. (Wel 6 graden minder hoor.) We zijn nu in een prachtig nieuwe albergue. Alleen jammer dat hijdoor een architect bedacht is. De badkamer, 2 douches, toilet en 2 wastafels in een ruimte. Als je onder de douche gaat of naar het toilet, doe je de deur op slot en kan er niets ander neer gebruikt worden. Dit was het voor vandaag. Volgens mij gaan ze buiten muziek maken daar ga ik ook van genieten.

1. Henriette:
    22 augustus 2016
    Leuk dit nieuwe verhaal en fijn dat het met Tonny beter gaat. Jammer dat hij nu alleen maar water mag drinken. Echt sneu.(ha,ha) Foto's heb ik nog niet. Komen later denk ik. Sicces voor morgen.