Dag 14 Van Santillana naar Camillas

25 augustus 2016 - Comillas, Spanje

Einde lijk een paar namen die op een regel passen. De mis gisteravond was redelijk. Tonnie had er ook meer van voorgesteld om dat de 8 uur mis bestempeld wordt als pelgrims mis. Volledig Spaans en de pelgrims werden niet benoemd. Volgende keer beter. Wel hebben we nog een stempel gehaald. Het eten was goed maar geen pelgrims maaltijd. Nu vandaag lekker geslapen tot 7 uur, vannacht wel last gehad van muggen, 2 vermoord. We zijn gisteren vergeten boodschappen te doen dus het ontbijt was, wat in voorraad was. Samen gedeeld. 2 bsnanan en een appel eten en Ingepakt en weg wezen weer. Toen we vertrokken scheen de zon alweer volop. Dat is minder leuk als je denkt als je hem in de rug hebt. We krijgen er een hele warme kont van. Na ca 3 uur hadden we eindelijk een koffie plek, volgens de kaart zou die er na een uur moeten zijn. We hadden zin aan de Spaanse broodjes. Die had hij niet wel een heerlijke homp cake uit een tulband vorm. Tonnie zei, die smaakt als thuis met wat citroen er in. De wandeling van vandaag zou een reclame filmpje op kunnen leveren voor de Camino. Leuke oude dorpje, licht glooiend terrein en weer prachtige uitzichten. We konden vandaag veel in de schaduw lopen van mooie lanen met weerskanten bomen en ook in de schaduw van de heuvels waar we over uitgesleten paden liepen. Tonnie vind de maïs er hier goed bij staan. De temperatuur verschil in de schaduw en in de zon liep wel op tot 10 graden . Vooral op plaatsen waar de zon nooit komt is het een stuk koeler. Ook kregen we regelmatig een heerlijke zeewind die verkoeling bracht. We zijn om half 3 aangekomen in Camillas en de albergue gevonden. Die was al om 12 uur vol. De mensen met wie wij in Baszona in de flat sliepen waren de laatste die er in konden. Er was ook nog een hostel, Maar ook vol, er is hier iets te doen vertelde die man. Wij verder zoeken, inmiddels waren we met 5 personen. En in een pension waren nog 2 kamer vrij, met elkaar geregeld. En klaar was Kees. Wij delen samen met een Spanjaard de kamer. Tonnie gaat de route van morgen bekijken en ik heb geld gehaald en boodschappen gedaan . Ontbijt en lunch voor morgen. Zit nu inmiddels weer heel vervelend aan het strand. Is van onze slaapplaats wel 20 minuten lopen. Onze web log bij te werken. Hoop dat ze, waar we eten, straks wifi hebben. Die is hier soms erg slecht. Er waren vandaag veel foto momenten zal proberen de mooiste te plaatsen. Vanmiddag was ik een foto aan het maken en 50 meter verder was het ook mooi nog en foto. Nog 50 m verder ook mooi. Ik ben maar gestopt. Het was een cadeautje vandaag. Ik ga op breken het wordt in eens koeler en zie het betrekken. Dat zou de eerste echte regen in 14 dagen kunnen zijn.

1. Leny Disse:
    25 augustus 2016
    Zo, zo, en jullie maar doorgaan, geweldig dat jullie dat kunnen, wel goed eten hoor, anders kom je te mager terug Ron! Ja drinken is ook nodig, dat is hier nu ook met die warmte!! Wij vonden 4 km op de heide bij Ermelo vandaag al genoeg, ha, ha!
  2. Henriette:
    25 augustus 2016
    Wat een mooi verhaal weer. Dank je wel dat ik hier zo van mee mag genieten al loop ik niet de Camino. Ik kan me nu een beetje voorstellen hoe het moet zijn om de hitte te lopen. Het is hier vandaag (en gisteren) 33graden. Moet er niet aan denken om dan 30 Km te lopen. Petje af mannen.
  3. Linze Hoekstra en Annie Mensink:
    26 augustus 2016
    Hallo Tonnie en Ronald
    We lezen trouw elke dag jullie reisverslagen. Wat een belevenissen.
    Groeten van ons en zet'm op.