16-09 Santiago naar Vilaserio

17 september 2016 - Mazaricos, Spanje

Vanmorgen verrast door de vele reacties op de blog. Erg leuk om ze te lezen en dat jullie zo mee leven. Optijd op het plein maar de medestanders niet getroffen dus om 8.15 vertrokken. Het ziet er erg goed uit, alleen fris 11 graden. Na 20 minuten voelden wij ons alweer lekker door het oude deel van Santiago net de mooi paden. Om 9.30 ging het betrekken en begon het te regenen. De paden en bossen waren hier door het vocht erg mysterieus. Alles zat ook nog dik onder het groene mos. We hebben nog bij een mooie brug een waterval gezien. Daar hebben wij veel foto's en filmpjes gemaakt. Na de middag knapte het weer gelukkig op. En konden de regenkleding gelukkig uit. Later zijn we nog over een klein beekje gegaan en daar heb ik een STEEN IN DE BEEK VERLEGD. Na weer een bos waar het heerlijk stil was, kwamen we weer uit bij een windmolenpark. Wat naken die dingen een lawaai zeg. Na het laatste vergezicht kwamen bij onze abergue aan. Een schattig verbouwd huisje met alles erop op en er aan. Voor ons werd gekookt en met de Zwitserse en de Amerikaan tijdens het eten lekker gekletst. Zij had de primitieve gedaan en hij een deel van de Franse. Zij waren verbaast dat wij de gele noordelijke route gedaan hebben en dit doen als toetje. Op de TV zagen wij vanmiddag dat in Gijon een overstroming is geweest. De auto's dreven door de straten. Daar hebben wij ook gelopen. Morgen ga ik posten hier is geen internet. Nu 10 uur en koffie pauze op 17 september.

1. Henriette:
    17 september 2016
    Dat lijkt me best een raar idee dat jullie gelopen hebben waar nu de auto's door de straten drijven. Goed dat jullie er nu niet zijn. Toeval of niet: ik heb deze week naar Bram Vermeulen's liedje geluisterd: ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde. Mooi hoe alles loopt ( letterlijk en figuurlijk)een dikke knuf voor jullie allebei voor het laatste stuk. Geniet van deze laatste dagen in Spanje. Kanjers!!
  2. Henk en hanny:
    17 september 2016
    Hallo Ronald en Tonnie,
    Wat een mooie verhalen en foto's! Prachtig om te zien en natuurlijk jullie beiden hebben het gehaald! Fantastisch! Wat een doorzettingsvermogen! Geldt voor velen die deze tocht wandelen.Maar dan de "resten" onderweg.Meenemen is geen optie en het wordt natuurlijk niet door de openbare werken van Santiago opgeruimd. Jullie hebben veel gezien en ook veel meegemaakt en beschouwend bekeken. Wat een ervaring.
    De foto van de mooie en bijzondere bloemstukken op de rouwauto's is ook erg waardevol. Kennelijk veel geld er voor over om de laatste eer te bewijzen. Zo te zien aan de foto's zijn de bewoners niet kapitaalkrachtig en zullen zij de inkomsten van het toerisme goed kunnen gebruiken. Geniet van de laatste dagen in Spanje en een voorspoedige terugreis
  3. Gerrit:
    19 september 2016
    Prima gedaan mannen, wat een ervaringen en ontmoetingen. Trouwens, jullie wandeling veranderd denk ik meer op aarde als de vlinder die vliegt in de Amazone en de steen in de rivier, goed hoor. Suc6 GM