08-09 Ribadeo naar Gordan

9 september 2016 - Lourenza, Spanje

Bij het verhaal van gisteren heb ik nog vergeten te vertellen dat ik 2 x in zee heb gezwommen. De dag ervoor vond ik het te koud maar Tonnie is er nog wel in geweest. Bij het het ophalen van de was en het nuttigen van een pelgrims menu incl fles wijn en koffie na moesten we voor alles bij elkaar 23euro betalen. Van mor gestart met een schitterende lucht. Dit wordt een mooie dag. We kwamen langs een kerkje en daar lagen nog 2 pelgrims voor de deur te slapen. Bij ons was het ook vol er lagen er nog 4 in de gang. Na ca 1.5 uur waren we al op 150 m hoogte en konden wij echt afscheid nemen van de zee en genieten van de nieuwe vergezichten. Wat leuke dingen zijn om te zien zijn de droogkamers die ze hier gebouwd hebben vroeger. Daar werden diverse producten gedroogd voor de winter. De techniek slaat hier alles. Zie foto. Er zijn hier erg veel panden te koop. We zijn nu in het landsdeel Galicië. Het zijn volgens mij de Friezen van Spanje. De namen van de plaatsen zijn in 2 talen de de schelp van de Camino moet je hier anders om lezen. Dus niet naar de punt maar naar de vingers. Wel even wennen hoor. Onze abergue is een schattig klein huisje. Beneden de keuken en eetkamer en boven kan je slapen met max 14 personen. We zijn nu met zjn viertjes. 2 dames uit Litouwen, zijn heel erg op zichzelf. Maar de plaats is betoverend en heeeeeeeeel stil. Erg fijn na de drukke stad gisteren. De was is inmiddels klaar en is al bijna droog het is hier stralend mooi weer. Hier is geen internet dus komt het verhaal er morgen. Misschien komt er nog meer bij van vandaag. Het mooiste komt nog van vandaag. Onderweg kwamen wij tot de ontdekking dat we vergeten waren geld te halen. We besloten dus te overnachten in de gratis abergue die dichtbij was. Voor het avond eten hebben wij de rugzakken leeg gemaakt. 2 broodjes, kaas, sardientjes, 2 sinaasappels en 2 bananen. De bananen worden morgen ontbijt de rest hebben we opgegeten. Volgens het boekje komen we morgen na 2 uur in een redelijke stad en daar slaan we weer in nadat we een pinautomaat hebben geplunderd. We hebben trouwens weer een rustige dag gehad. Morgen moeten we weer aan de bak. Dan zijn er minder mogelijkheden. Dus vroeg naar bed en morgen optijd vertrekken. Moet hier kunnen lukken

1. Gerrit:
    9 september 2016
    Nou, dat zijn weer schitterende plaatjes, waarvoor dank. We kunnen het wel zo mooi volgen toch? Wat een mooi landschap, maar een beetje bultiger dan Limburg neem ik zo aan. Jullie op dieet, banaantjes en sinaasappels, en jullie zijn al zo skinny. Toch maar ff weer geld ophalen en de voorraad bijvullen lijkt mij zo. Succes ermee en wanneer liggen jullie buiten?? Ik hoop van niet, lijkt mij niet zo comfortabel, grtz GM
  2. Ton Zuethof:
    9 september 2016
    Prachtige foto die met de schaduw. Als nederlandse loodgieter kijk je met andere ogen naar de techniek en bouwwijze in spanje. Alles is aanwezig meestal werkt het wel maar het haalt niet de kwaliteit die wij gewend zijn, kwestie van wennen. Ideetje: klusseniersbedrijfje the smart dutchman. Samen doen?
  3. Joke Hoitink:
    9 september 2016
    Noodrantsoen, altijd nuttig! Niet vergeten ook dat nieuw in te slaan! Hoeveel zijn jullie al afgevallen?