Dag 2 Alpriate naar Vila Franca de Xira

30 mei 2019 - Vila Franca de Xira, Portugal

Slecht geslapen maar wel een goed bed. We sliepen met 12 mensen op een zolderverdieping, was er erg warm. Na het aankleden hoorde ik dat het café voor het ontbijt pas om 8 uur open ging het was kwart over 7. Maar gestart. Onderweg bij een heel klein oud vrouwtje met dito winkel 🛒. Water en broodjes gekocht samen 1 euro. Om 10 uur was het alweer 27 graden. Om half twaalf in Alhandra lekker 2 broodjes met kaas/ham en koffie gedronken. De planning bekeken en zag dat na ca 7 km weer een grotere plaats was met 3 plaatsen om te overnachten. De volgende gelegenheid was weer 19.5 km verder. Na gisteren ga ik dat niet doen. Aangekomen in Vila etc bleek een adres gesloten en de andere leek mij niets. Nu zit ik in hostel DP met vier man op een kamer in stapel bedden. Met een 📺 die  van mij wel weg mag. Dat Portugees is niets. Wel met airco alleen toen ik naar binnen ging stond deze op 19 gr, toen iedereen weg was heb ik hem op 27 gr gezet en dat is lekker koel vergeleken met buiten. (Ze hebben wel de deuren open staan naar het Franse balkonnetje. Net lekker onder de douche geweest en maak over uren om de weblog bij te werken. Wel eerst even op het plein hiernaast het vocht gehalte bij gewerkt. Ga nu eerst even plat en zie daarna wel weer. Inmiddels lekker op een terrasje inktvig gegeten, met uiteraard weer een pot bier(voor het vocht) het is nog 32 graden maar onder een parasol en in de schaduw van het café prima uit te houden. Straks naar het hostel en dan zal ik het verhaal weer plaatsen, via de WiFi. Daarna lekker slapen hoop ik. Morgen om 6.30 ontbijt en om 7 uur vertrekken, weer warm. De verwachting is voor volgende week 10 graden minder. Dan kunnen we wel km maken. Zie net de reactie van mijn dochter, maar met dit weer schiet het niet 🤙. Morgen denk ik tot Azambuja ca 19 km. (x2 ivm de warmte). Op het terras inktvis met veel groente een grande bier en koffie na 10.20 afgerekend. De Italianen net gesprek gaan nog even koffie drinken buiten bij het café om de hoek. Tot morgen.

1. Gerrie:
    30 mei 2019
    Zorg goed voor jezelf Ronald !! klasse!
  2. Hilda de Bruin:
    30 mei 2019
    Enerverend om je verhaal te lezen.
    Ik zit lekker met een glas op de bank.
    Slaap lekker straks en morgen goede tocht gewenst.
  3. Naomi Mannessen:
    30 mei 2019
    Hopelijk slaap je deze nacht beter.
    Truste 😴
  4. Henriette:
    31 mei 2019
    Wat een leuk verhaal. En met één vinger getypt (weet ik) knap hoor. Veel voetstappen gewenst voor vandaag van IETE.👍 en een😘😘 van Jet en Iete
  5. Leny Disse:
    31 mei 2019
    Hopelijk iets betere wandeltemperaturen, dit valt wel heet op je dak! Sterkte met de volgende wandelingen, en vooral goed blijven eten en drinken, binnen de kortste keren zit je weer helemaal in het goede ritme, hopelijk mooie natuur en vanavond een goed bed, we denken aan je!
  6. Wim Groot:
    31 mei 2019
    Leuk Ronald om je wandeltocht zo te kunnen volgen. Het maakt dat de afstand niet zo groot is. Ik krijg het wel warm als ik je temperatuurinfo lees.
    groet