24 juni dag 27 Santiago naar Irun.

24 juni 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

In de auberge aangekomen de papieren nog even gelezen. Ik denk lekker makkelijk je laat je kaartje van de telefoon scannen en oké. Niet aan de bagage gedacht moet nog wel een bagagelabel uitprinten. Naar de balie de pdf naar hun gemaild en hupla nietje erdoor en klaar. Dan naar bed. Gaan de raderen toch werken alles klaar??? 🤬 Sjit mijn handdoek hangt nog aan de lijn. In de onderbroek naar het washok handdoek pakken en slapen gaan. Zet er een half maillot om 10.45 de wasdroger nog even aan. Officieel moet het na 10.00 uur stil zijn. Toch lekker in slaap gevallen. Om HALF 4 DE EERSTE ER UIT. DIE IS GEK. Na wat gestommel toch snel weg gelukkig. Werd om 7. 30 wakker van de wekker van de buren. Even blijven liggen en er uit. Had vlak voor de slaapplek een café gezien. Ga ik 😋 lekker ontbijten dacht ik. Die zat dicht en de fruit man ook. Dan maar wat doorlopen, komt niet op een km tijdens de Camino. Een eind verderop wel een open. Lekker koffie gedronken en een broodje gegeten. De koffie roer je hier om met een vla lepel, wat een joekel zeg. Om half 9 werd het echt drukke op straat ook met voetgangers die naar hun werk gaan. Op de terugweg, de fruitmand was inmiddels open, wat fruit gekocht. 2 bananen, 3 wilde perziken en 2 appels, 2.83. Ze werken hier echt nog met centen. Wel raar hier binnen de kortste keren zit de knip barsten vol klein geld. Terug bij de slaap plek de laatste dingen klaar gemaakt. 🙃. Op het laatst nog aan de power-packed gedacht. Daar heb je niets aan als die in de rugzak in het bagageruim van de bus zit. Ben nu aan het typen in de ontvangst hal van het busstation. Zal nog even een foto op de blog zetten. Dan ga ik naar beneden daar is het koeler en misschien zie ik nog meer bekende. Een andere Spanjaard greep me net nog even vast en ik sprak nog een Nederlands echtpaar. De bus was 5 minuten telaat. Wat heet te laat op 4 weken. Bus ziet er goed uit en heb nu nog een plek van 2 alleen. Zijn onderweg naar A Caruna  dit is nog de westkust daarna buigen we af naar de noordkust. Dan ga ik kijken of ik nog wat herken. Ik zit prima WiFi en een stopcontact en redelijk weer buiten. Mooi wandel weer zal ik maar zeggen. Vanavond eens kijken wat er te zien is op het entertainment kanaal van fliksbus en Co. We 😦 gaan verder in A Caruna slechts een persoon ingestapt. Het is inmiddels half 2 en rijden een tolweg op de lucht begint steeds mee te betrekken. Als ik het nu goed inschat gaan we de kust route op. Over een half uur weet ik het zeker. A8 de kust A6 het binnenland. Mijn oren knappen wel aardig nu. Heb de zonnebril maar afgedaan, als het nog slechter wordt rijden we zo in de wolken. Typen op de telefoon is niet mijn sterkste kant, maar in een rijdende bus is het een leuke oefening richten. Gelukkig geeft het systeem advies.  Nu 14.30 uur. De eerste rust gehad, lekker broodje gegeten en een blikje cola voor de caffeine om wakker te blijven. De temperatuur buiten is wel goed maar nog steeds erg ⛅ bewolkt. We hebben 3 chauffeurs welke steeds wisselen. Had ik nu maar mijn oordoppen van de telefoon bij me dan kon ik een filmpje kijken. Die wilde ik niet meenemen want wie gaat er nu in de natuur lopen met muziek op je oren. Ik heb ze wel gezien hoor en een halve zool met een spreker op zijn rug. De Belgen hebben uno in de rugtas laten zitten. Echte Belgen hij heeft nu mijn lader geleend(ook in de rugtas, die oen). Moet opletten hoe ik het netjes formuleer, ze lezen mee (ha, ha, ha). HOI WE PAKKEN DE NOORD ROUTE. Kijken of ik nog wat herken. Ja hoor zie foto van de brug bij Robadero, zijn wij ook overgelopen. De railing langs de weg is nog niet klaar. Nog steeds van dat Oranje gaatjes doek. We zijn inmiddels bij Playa de Cueva lijkt mij de hoek waar wij over het strand gewandeld hebben. Leuk om zo terug te zijn. 😟 😉. Nou zie ik niets meer rijden in de wolken, daar raak in niet van in de wolken hoor. 16.45. Zag net weer het industrie gebied achter Gion daar hebben wij toen een stukje met de trein gedaan. Stond volgens mij ook in het boek. Wij hadden beter weer. Het wordt steeds slechter hier. Buiten nu 17 graden. Ik baal we gaan van de kust af, nu richting  Oviedo. Dit was een uitstapje er waren wat in-en uitstappers in Oviedo nu zijn we weer naar de kust op weg. Heb de pelgrims route ook weer op de telefoon gezet kan het nu nog beter volgen. 18.30 even een stop weer. Dit was een hele korte, moest de koffie naar binnen gieten. De Belgen en ik waren de laatse, pas mij snel aan aan de omgeving. Sprak net nog een Nederlander die is 112 dagen onderweg geweest is komen lopen vanuit Nijmegen. Over ca 1.5 uur zijn we in Bilbao. Daar zullen wel weer in- uitstappers zijn. 😇. Eerst bij Santander aan ook een grote 🏟 stad. Inmiddels bijna 9 uur en we zijn dicht bij Bilbao ik denk dat we door de stad gaan nog mensen oppakken. Nou dat werden er meer. Bus is bijna vol. Een stop in San-Sebastiaan en Bordeaux en dan door naar Parijs. Denk dus dat hij vol komt. Ik heb geen twee stoelen meer voor mij alleen. Het punt is dan dat je je ruimte moet verdedigen. Dat is gelukt. Bred uit zitten voor hem gaat niet door. Denk alleen sat hij tot Parijs blijft. Over een uur zijn we in San Sebastián. Dan kom ik nog even terug en stop dan. Het is nu 22.00 uur zal de goede tijd noteren anders komen jullie in de war. Het is hier nu bijna donker en rijden een tolweg op de spurt zit er lekker 😔 in.  Naar Bordeaux is het nog ca 3.5 uur. De territoria zijn uitgezet en het gaat verder goed hier. Einde tolweg nog een klein uurtje en we zijn in Frankrijk. Dan stop ik deze afleveren. In San Sebastián een paar mensen er uit en een er weer in. De bus stations zijn tot nu toe allemaal knal groot en onder de grond. We gaan nu richting Irun waar Tonnie en ik de Camino del Norte zijn gestart. We gaan een nieuwe tolweg op en verlaten Spanje bij Irun. Einde van de route die herinneringen opriep. Kon het goed volgen had de route in meps-me gezet en kon op die manier precies zien waar we gelopen hebben. De grens over politie controle, paspoorten gereed houden etc.  Heb ik weer, werd mijn buurman extra gecontroleerd. Alles gelukkig toch in orde, de bus kan verder en ik stop er mee. Alles donker buiten en de dag is om 23.45 uur. Ik vind het mooi geweest. Een avond plas en dan proberen te slapen. Adieu is het hier geloof ik. Bon de dinges.