Dag 3 van Vila Franca de Xira naar Azmbuje

31 mei 2019 - Azambuja, Portugal

Hooi allemaal. Zit nu voor de auberge te wachten dat hij open gaat. Er zijn 12 plaatsen en wie het eerst komt het eerst maalt. Bij de supermarkt is er altijd strijd welke rij je wil hebben. Hier is een rij en er zijn geen voor kruipers. Net gesproken met een koreaan, dacht dat het een Japanner was. Hij begreep dat wel. Voor hem zijn alle Europeanen het zelfde. Het Italiaanse echtpaar is er ook weer. Hij zat er door heen. Vannacht weer niet goed geslapen. De dame die onder mij lag (in het stapelbed, 10 pond zout en geen dorst) had moeite de tv uit te zetten. Stond al aan vanaf toen we aankwamen. 10 uur tv uit, gaat er buiten een stel jongelui onder ons raam staan kletsen met een borrel op, tot 12.00 uur. In de ochtend gewekt door de werkers van de overdekte markt. Ik had tot 2x toe gevraagd hoelaat we konden ontbijten, half 7 was het antwoord. 5 voor half 7 beneden de Engels man was er al en 1000 excuses er was nog geen brood. Kreeg een of andere grote koek met kaas en ham. Klaar gemaakt en vertokken 😬. Volg de foto's en je ziet de rest van het verhaal. Stop nu de slaap gelegenheid gaat zo open. Misschien vanavond afmaken. Inmiddels is het 34 graden. Hoorde net dat het gisteren 37 graden is geworden. Geen temperatuur voor een Nederlander!! Het eten zit er op pelgrims menu. Soep vooraf, bord met sla 👽 etc, varkens vlees, patat en rijst. Grote bier 1/2 l en een toetje. 9.90 euries. Net onder de douche geweest heeeeeerlijke. Op het balkon verhaal afmaken en dan naar de stieren. Dat wil ik zien. De beheerder van hier heeft voor ons voor morgen al slaapplaatsen geregeld dus dat zit goed. Morgen weer 34 graden we nemen een klei stukje 22km, wordt wel verwelend zo met die temperatuur. De Koreaan komt net binnen en wil morgen 34.7 km lopen. Ik wens hem sterkte. Morgen zien jullie de stieren wel groetjes. 😅 .

1. Gerrie:
    31 mei 2019
    ha ha ha, je brengt het leuk met een vrouw onder je!! Hou je taai en zet um op!!! toi toi toi!! groetjes Gerrie
  2. Henriette:
    31 mei 2019
    Ben benieuwd naar je verhaal over de stieren en de foto's ervan. Knuffel van Iete en mij
  3. Leny Disse:
    1 juni 2019
    Laat je niet overlopen door die stieren, je moet wel heelhuids in je bed komen, truste
  4. Naomi Mannessen:
    1 juni 2019
    Pap, krijgen we aan het eind een prijsvraag wie raadt wat je eten in totaal gekost heeft?? ;)
    Hopelijk zie je de rustgevende geit ook nog dan (film Ferdinand) ... Arme stiertjes....
  5. Wim de Vries:
    1 juni 2019
    Je wordt verstandig om met die hitte wat minder te lopen. Pet op en insmeren natuurlijk! Veel succes verder. We blijven op de hoogte zo.