Dag 1 Lissabon naar Alpriate

30 mei 2019 - Alpriate, Portugal

Een goede en vlotte vlucht gehad. Zat alleen boven de vleugel dus niet veel uitzicht. Tot aan de grens met Spanje veel bewolking. Had op vliegveld Eindhoven een Quest gekocht stond een leuk artikel in over het slopen van vliegtuigen op vliegveld Twente. Daar zit aardig handel in. In Lissabon aangekomen de bus gepakt naar het centrum daar was het startpunt bij de Kathedraal van de Compostella. Was er om half een en die ging om 2 uur open. Daar wacht ik niet op, wil lopen. Dus een andere ekrk gezocht. Kantoor dicht. In mijn beste Portugees! Hulp gezocht, een aardige kerkhulp heeft mij twee 3D stempels gegeven. De route weer gezocht en weg met die banaan. Om 3 uur zag ik op een thermometer 🤒 36 graden staan. De na een uur zou ik bij een dorpje komen met slaap gelegenheid. Mooi een klein riviertje gevolg, maar de warmte kneep aardig door. De tijd snelde voort, dus keek ik op de kaart en was ik het dorpje voorbij. Plan aanpassen door lopen naar de volgende slaapplaats. Dat viel erg tegen. Onderweg nog een fles water gebiets bij een garage en gebeld naar ee auberge, zij nemen geen reserveringen aan. 😎 Ik ben er over een uur zei ik. Aangekomen eerst een half uurtje op bed gelegen en daar wat geklets met een Italiaans 👫. Zijn overgegaan op Duits zij woonde vlak bij de Oostenrijkse grens. Na het eten douchen en slapen. Tot morgen.

1. Joop Simonis:
    30 mei 2019
    Ja , reizen is best vermoeiend. Wel een mooi verhaal. Succes , Joop.
  2. Tonnie:
    Mooi begin Ronald.
    Jacobus zegt komt atijd goed.
  3. Naomi Mannessen:
    Goeie start! Bikkel
    Heb je niet terug geknepen? 🙃
    🥰 Naomi
  4. Gerrie:
    Goed begin!! Leuk dat we mee mogen "beleven" zet um op!! Groetjes Gerrie
  5. Eva:
    30 mei 2019
    Niet te hard lopen, pap! Straks ben je veel eerder terug. ;-)
  6. Paul:
    Goed goan Ronald , een ‘vliegende’ start zo te lezen. 👍