26 juni dag 29. DE EPILOOG.

28 juni 2019 - Zutphen, Nederland

Ja mensen waar zal of moet ik beginnen dit keer. 😜. Laten we zoals altijd het beginnen met het opstaan. Dat was lekker laat dit keer. Na een sanitaire stop om 8 uur er weer lekker in bed gedoken, Henriette ging zwemmen en ik ben weer in slaap gevallen en om 11 uur wakker geworden. Inmiddels was het buiten al 30 graden en de zon brande aan de hemel. Dat is een mooie tijd om uitgerust de dag te beginnen. Nog wel last van mijn been die de laatste dagen protesteerde. Eerst even mij zelf realiseren dat ik weer thuis ben, wat zal ik doen gaan. 🧐. De rug zak opzoeken en nu eens helemaal leeg gehaald. Zie foto 📸, Aan dat kleine hoopje spullen heb je genoeg en kan je dus 4 weken de wereld in trekken. Henriette komt thuis en gezellig samen koffie gedronken. Mijn aankopen laten zien wat t-shirts en inmiddels tijd voor de lunch, heerlijke salade. De middag de rest van de spullen opgeruimd, oa regenpak en andere niet gebruikte spullen. Eigenlijk wel mooi dat ik deze camino, net als die van 2016 het weer ook helemaal mee zat. Totaal nu 10 weken gelopen met maar 2.5 dag ☔ regen. Jakobus was mij heel goed gezind de beide Camino's. De pelgrims pas nog lekker doorgenomen. Er zijn echt mooie stempels bij. Ik heb zelfs een wasstempel en 2 reliëf stempels mooi die verscheidenheid aan stempels kleuren, maten en modellen. De verscheidenheid is op de Camino niet alleen aan de stempels mooi maar vooral de mensen waar ik van genoten heb. Er zijn ontmoetingen bij die ik mij de komende jaren zal blijven herinneren al die verschillende nationaliteiten prachtig. Dat maakt de camino zo bijzonder, onderweg de vierdaagse verschillende keren besproken, eigenlijk is de sfeer van de vierdaagse de camino maar dan gecomprimeerd. Als ik zo terug denk zou ik nog uren kunnen schrijven maar met een finger is dat wel lastig dus ik ga nu echt afsluiten. Ik wil jullie 😍 hartelijk danken voor het volgen van mijn blog. Jullie reacties waren warm en inspirerend en gaven mij steeds weer het duwtje om weer te mijn belevenissen te verwoorden. Mijn SPECIALE dank gaat uit naar Franco (Italiaan) Scott(USA) Alonso(Spanjaard) Fabiola(Spaanse) Michel(Canada) Danny en zijn vriendin(Nederland) en vrienden(België) en alle andere mensen die ik niet of niet meer bij naam ken. In 2016 dacht ik zo mooi wordt het nooit meer. Maar ik denk nu dat elke Camino zijn eigen mooie momenten en ervaringen heeft. Ik vond het weer geweldig om het te doen en te mogen meemaken wat er zomaar op je pad komt en wie weet volgt er nog wel weer een. Camino vrienden, lezers allemaal bedankt voor deze prachtige ervaring. GROETEN EN VEEL LIEFS GEWENST VAN RONALD. 👍 😎 🥂 😅 🤣.

1. Johan:
    28 juni 2019
    Het was fijn om je blog te lezen 👍😊!
  2. Naomi Mannessen:
    Geen moeite🙏
  3. Alonso:
    28 juni 2019
    Muchas gracias ronald, que bien lo pasamos juntos ehhh😜😜😜
  4. Hilda de Bruin:
    28 juni 2019
    Het was elke avond weer een fijn moment om jouw ervaringen te lezen. Zoiets als nog een verhaaltje voor het slapen gaan.
    Ronald Dank je wel en beterschap met je been.
    Liefs can ons Joke Hilda
  5. Henriette:
    28 juni 2019
    Het was geweldig om je verhalen te lezen en zo met je mee te mogen lopen. Dank je wel voor al je mooie verhalen.❤️
  6. Gerrie:
    Geniet van alles!!!!
  7. David Mannessen:
    29 juni 2019
    Trots op je pap! 😘
  8. Leny Disse:
    15 juli 2019
    Op de één of andere manier heb ik deze laatste blog over het hoofd gezien!
    Dus als één v.d.) hekkensluiter(s) kan ik zeggen dat we erg veel plezier aan je verhalen hebben beleefd, doe zo voort, succes met Nijmegen, hopelijk kun je hem lopen dit jaar!