23 juni Santiago de Compostella dag 26 rustdag.

23 juni 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Korte nacht geworden 2.00 er in en het eerste geruis was er om 6.00. Met daarbij door, het bier, 2 sanitaire pitstops. Blijven liggen tot 8 uur, er maar uit. Ben gestart met het verhaal van gisteren. Alonso was om 9. 00 eruit. Gestopt met schijven en naar de stad. Onderweg een tentje binnen voor een klein hapje en koffie. Had ik wel gehad uit de automaat in de auberge hoor. Alonso wilde inkopen doen voor zijn moeder, zoon en wat neefjes begreep ik. Bestelling opgegeven maar het duurde, en duurde maar Alonso nog een keer de bediening  gevraagd het komt!  Alonso zei via de vertaler van de telefoon (hij spreekt niet veel Engels en ik geen Spaans) dat hij de zenuwen kreeg! De bestelling kwam en wij hebben het weg gewerkt. Inmiddels belde Franco, hartelijk afscheid genomen van Alonso. Hij ging om 14.00 weg met de bus. Naar de stad gewandeld en koffie gedronken. Het was nog steeds fris, s'nachts had het geregend en het was bewolkt. Wat gekocht voor de klein kinderen. Eerst de hulplijn geraad pleegt. Naar het plein geweest en naar de Fransicanen kerk. De kathedraal is buiten uit de stijgers en mooi geworden, nu mag je er niet in😔 staat van binnen in de steigers. Gelukkig heb ik de filmpjes nog. Wat rond gebanjert, kwamen we de Belgen met het Nederlandse vrouwtje tegen een praatje gemaakt. 🙃. Het museum van de Kathedraal bezocht. Mensen wat zijn wij in Nederland gek met onze oude spullen. De omstandigheden waarbij hier de mooie oude dingen bewaren worden is wel anders. Inmiddels lunch tijd. Franco had een goede Italiaan gezien. Biertje, spaghetti en 🍲 eten. Alleen met een vork. Zit ik daar! Franco uitleg gegeven en Ronald aan de gang, moet zeggen lukte prima. Ook heb ik een recept van hem gehad en beloofd een foto te sturen. Na het eten koffie en tijd voor siësta. Die gebruik ik dus ergens anders voor. Ben nu gelukkig weer bij met mijn blog. Ga mijn spullen in pakken. Morgen dan begint om 11. 00 de terug reis eerst hier vandaan een kwartier de stadsbus daarna de Flixbus naar Nederland. In Parijs overstappen, zal mij benieuwen. De vorige keer ging het te snel met het vliegtuig, de overgang van pelgrim naar het normale leven. Daarnaast is het lang licht en is er dus veel te zien. Ten eerste de Camino del Norte van 2 jaar geleden nu met de bus, lijkt mij best leuk. Daarna door Frankrijk we zullen zien. Het eten is op, was samen met Franco lekker tapas aan het eten. Was een hele drukke tent en jammer genoeg erg veel lawaai. Wilde nog even kijken of er weer muziek was op het plein maar neen. Nog wat foto's en een filmpje gemaakt. Ik dacht dat als lezers, en vooral jongeren vragen hadden over jaar tallen enzo ze zelf wel even op internet gingen kijken! Ik heb de link maar even bij de film gezet voor de vraagsteller. Afscheid genomen van Franco en naar mijn slaap plek. Onderweg dacht ik o lekker 😋 morgen in mijn eigen bed. Neen hoor morgen lekker in de bus. We merken het wel. Morgen verder.