7 juni Dag 10 van Coimbra naar Sermandelo

7 juni 2019 - Mealhada, Portugal

Nog even terug naar gisteravond. De wedstrijd liep uit maar ik moest om 10 uur binnen zijn. Ik was er om 5 voor 10 en werd wel nog even afgekafferd door de heks. Dit keer met bezem omdat ze aan het dwijlen was. Ik was telaat. Boven gekomen in het donker eindelijk de zaal weer gevonden. Ik geloof best dat de pastoor in de verkeerde kamer terecht kan komen. 😜. Alles is er stikke donker. In bed gekropen en ja hoor na een uur gaat mijn beneden buurman zagen. Na 5 minuten het bed even flink in de lengte een en weer geschud, dat hiep, meneer draaide zich om. Eindelijk in slaap gevallen. 0m 5.45 had meneer de wekker staan. 😆. Ook maar aangekleed bleek de heks de eetkamer niet open te hebben. Had twee berichten op de telefoon. Eerst de goede Ned einde 3-1. Dat wist ik nog niet. Tweede, de mindere, het pensioen gaat weer naar beneden!?! Balen. Geen keuze dus weg, in de stad bij een café een kleine en een grote koffie met melk voor mij gedronken. Er lag nog een koek bleek Cocos te zijn, veel kracht dus. Onderweg nog een Japanner die geen woord over hun grens spak en een dame uit USA meegenomen. De weg was weg, omlegging. Wat zoeken en met wat Portugese hulp verder op weer terug gevonden. Het was vandaag weer een schitterende route. Weer door een aukaliptusbos gelopen, zie foto. Heel apart de bomen vervellen van boven naar beneden, het zijn net lianen en er zitten geen zij takken aan, dus erg rechte stammen. Wat ook bij zonder is je hoort geen vogels. BIJ de meeste bomen bij ons groeit de bast mee muv de plataan dan. Onderweg gevraag waar een cafeetje was, kregen wij van die dame spontaan thuis koffie aan geboden, echt leuk. Economisch gaat het in de deze streek ook beter, echt mooie grote bungelo's en huizen. Vlak voor de plaats waar we gingen overnachten, een lekkere bak soep en broodje gegeten en uiteraard maar een  keer wijn!  Aan gekomen bij de auberge lachte mij vrolijk een echte blauwe lelijke EEND tegemoet, mijn dag was al goed maar kan nu helemaal niet meer stuk. Ingeboekt, geducht, was gedaan op gehangen en een lekker tukkie gedaan. We liggen hier met ca 12 personen in 14 stapel bedden dus lekker rustig. Aan de voorkant van het gebouw is een restaurantje daar hebben we gegeten. Na was geklets te hebben nu in bed en de log bij werken. Ik stop 🛑 er mee, morgen om 6.30 lopen, het wordt weer warmer. Groetjes en tot morgen. Laat jullie reactie achter.

1. Gerrie:
    8 juni 2019
    wat moi toch wat metmaken of niet tan! wat een hekse!
  2. Henriette:
    8 juni 2019
    Wat leuk om zo'n verscheidenheid aan mensen mee te maken. Die verzuurde heks heeft waarschijnlijk nog nooit een goeie beurt gehad ondanks dat je in de kamer kon vergissen😩😂😂Fijn dat er ook mensen zijn die je spontaan koffie aanbieden. Daar kun je dan weer heerlijk van genieten.😘 Heb weer genoten van je leuke verhaal. Dank je wel.
  3. Hilda de Bruin:
    8 juni 2019
    Was weer een mooi verhaal over al die verschillende mensen. Hoe is het met je schoenen? Zijn ze al aangekomen en aan he voeten?
    Ben weer benieuwd naar je verhaal van zaterdag. Tot snel.
  4. Gerrit:
    8 juni 2019
    Leuk Ron al die verhalen, die gaan lang mee ;-) Mooi dat het nog 3-1 is geworden, is er nog wat te kijken zondag .... grtz
  5. Wim de Vries:
    8 juni 2019
    Was het een Wit Wief? Die doen niks als je geweten maar goed is. Of loop je daarom juist het Pelgrimspad? Wat een ervaringen! Die neemt niemand je meer af! Good goan!
  6. Ruud kimenai:
    8 juni 2019
    Leuk deze mogelijkheid je belevenissen te volgen👍
    Veel plezier en goede reis👌