15 juni Dag 18 van Viana do Castello naar Caminha

15 juni 2019 - A Guarda, Spanje

Vanmorgen was het om 5 uur alweer onrustig. De dames uit Litouwen gingen opstarten. Ik denk vergeet het maar ik nog niet. Ik had met de Italiaan om 6.30 afgesproken bij de poort. Hij sliep nl in een missionaris kamer alleen. Verschil moet er zijn. Om 6 uur opgestaan opgefrist en aangekleed. Wat de dames deden weet ik niet maar om 6.30 liep ik naar buiten en hun waren zij nog niet klaar. Bij het opstaan had ik al gezien dat het heel mistig was. Na 15 minuten koffie en ontbijt bij een klein café, samen met een klein Duits vrouwtje. De motoren gestart en weg wezen. Onderweg was er niet veel nieuws onder de zon. Wel wat leuke foto's kunnen schieten met de mist. De zon was om half acht al sterk in kon het vest al uit. Dat wordt wat vandaag. Wel is mij een heel mooie kinderspeelplaats opgevallen. De koffie plekken zijn bij de kust route dun gezaait. Als er dan een is kom je iedereen daar ook tegen. De 2 doofstomme vrouwen zien we ook steeds weer. Het is goed te zien dat het in dit deel nog beter gaat dan de regio waar we uitkomen. De huizen zijn hier nog veel groter. De Boslaan verbleekt erbij. Aan de auto's is het ook goed te, zien Mazarattie, dure Mercedessen etc. Ook het nivo van de restaurants valt hier op. We zijn nog een heel stuk door een bos gegaan, vreemd als je de zee hoort en je loopt in het bos. Maar wel lekker koel. De temperatuur begint aardig op te lopen. Op een hoge duin nog een vidio gemaakt. Als er geen beschutting is begint de zon aardig te knijpen. Er is een Poolse dame die is aan de rechterkant in het gezicht aardig verbrand. Vanavond moet ik mijn gezicht en de benen vanachteren goed insmeren met aftersun. Het was de laatste 10 km aardig door knijpen. De zon brande aardig en er was helemaal geen beschutting. 20 min voor het einde een pit stop gehouden en een biertje gedronken, zat er wat door. Het kleine Duitse vrouwtje stopte ook even. Zijn gezamenlijk naar de auberge gegaan. Douchen, wassen en rusten. De douche was geweldig een hele grote stortdouche met voldoende water en druk. Met de Italiaan nog wat rond gelopen tot hij een opticien zag. Hij houd van brillen. Ik zei daar op dat teras ga ik wel zitten en zie je wel weer. Onderweg een fruit winkel gezien en lekker fruit gekocht voor morgen. Een pilsje met pinda's genomen op het terras wel lekker met de zon in de rug. Half uurtje later komt hij weer. Het stadje nog wat bekeken en geland op de markt, lekker in de zon met 23.5 graden om 19.00 uur. Lekker gegeten en een pikolo koffie en ijs na. In de auberge met een paar Spanjaarden gekletst en nu de laatste hand aan mijn verhaal. Heb het gehad voor vandaag. Tot morgen. Nog vergeten afscheid genomen van de Italiaan heeft erg last van zijn onderbeen en neemt morgen de trein naar Tui. Daar neemt hij nog een dag rust en neemt de de kortere land route. In Santiago zien we elkaar weer. Sjit er komt een mug langs. Doei.