Dag 6 Zenarruza naar Gernika

18 augustus 2016 - Portugalete, Spanje

Er is geen regen geweest wel een andere variant van feesten die je wakker kunnen houden. Om 12 uur werden we allemaal met een klap wakker. Er werd vuurwerk afgestoken ongeveer 100m van onze slaapplaats.ik heb nog nooit zoveel knallen gehoord en kleuren gezien. Het duurde ongeveer een halfuur. Om 6 uur op en lunchen in de eetzaal. Daar lag alleen een zwerver die naar binnen geglipt was. Het ontbijt bestaat uit stokbrood met jam en cornflakes . Rugzak op en starten maar weer. na 20 minuten was er alweer een flinke klim die aardig aanhield. Hierbij een nieuwe variant van de paden . Lijsteen welke verticaal stond en niet lekker liep. Na veel klim werk weer de wel verdien de prachtige uitzichten welke je het klimwerk lieten vergeten. Na ca nog 2 uur een wereld van herkenning een particulier die een stand in de tuin had waar van alle te krijgen was. Wel moest je op een wereld kaart aan geven waar je vandaan kwam. Na heerlijke koffie en een groot stuk cake gegeten zijn we weer verder gegaan. Bij het koffie drinken nog gesproken met een stel meiden uit Mexico. Het ging nog hoger en de paden en uitzichten mooier. Tijdens de afdaling een erg vochtig leempad moeten volgen. Wat waren wij blij dat we nog geen regen hadden gehad, dan was het niet te doen geweest. Koffie gedronken in Lezama waar we eigenlijk wilde overnachten. Het was ons nog veel te vroeg dus besloten we verder tegaan. Het was nl bewolkt weer en de temperatuur niet te hoog. Er volgde nu veel km langs een erg drukke weg. Hier hebben we de Duitser weer ontmoet en zijn samen verder gegaan. Onderweg is zijn steunbeugel van de rugzak nog gebroken. Deze samen voor nood gerepareerd . We dachten dat we boven waren maar er kwamen nog een paar lastige klimmetjes. Dit nadat we eerst een brug over de snelweg moeten nemen. Boven aan ge komen werd de afdaling beloond met prachtige uitzichten op Bilbao. Daar aangekomen was de slaapplaats snel gevonden. En ontmoeten wij de Oostenrijker ook weer met een Roemeens meisje. Er moest gewassen worden en het stel had al besloten om tegaan. Wij hebben ons aangesloten bij hun. Bij de wasserette alles bij elkaar en ook wat nog verantwoord was om uit te trekken. Wat een plezier hebben we gehad. Nadat het gedroogd was, kwam het sorteren, dat was ook lachen. Van wie is deze ( onder) broek en dit shirt etc etc. Nadat alles verdeeld was zijn we met elkaar gaan eten op het plein. Onze schone wassen naast ons uit te dampen in een zak. Na heerlijk gegeten te hebben snel naar de alberge het was al 10 uur en om 10 30 gaat het licht uit . Morgen uit slapen we blijven in Bilbao.

1. Gerrit:
    18 augustus 2016
    Nou dat is wel een gezellige boel zo met zo'n zootje ongeregeld ;-) Er zijn geen slipjes verdwenen?
  2. Henriette:
    19 augustus 2016
    Heb je wel je eigen B.H. In je tas gedaan,ha,ha
  3. Hilda de Bruin:
    19 augustus 2016
    Hallo wandelaars. Wat leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Het is niet elke dag appeltje eitje merken we. Veel respect voor jullie. goede reis verder gewenst.
  4. Aad en Joke Lansbergen:
    24 augustus 2016
    Het klinkt allemaal als live de lol. Maar dat heb je ook wel verdiend na die zware inspanningen. Ik word al moe als ik het verslag lees.