Dag 8 Portugalete naar Cartro-Urdiales

20 augustus 2016 - Castro Urdiales, Spanje

Eerst even terugkomen op vannacht het was een prachtige overnachtings plaats. Alleen kon iedereen er in en uit wanneer men wilde. Dat deed men ook. In Bilbao was iedereen on 10 uur binnen en ging het licht zicht uit. Hier was het licht wel uit maar iedereen druppelde binnen de laatste om 1 uur. Volgens ons waren het vakantie hangers die hier overnachten en de stempels per auto halen. Maar niet getreurd het was de volgende dag bewolkt en dus mooi weer om te lopen. Eerst naar La- Arena weer een mooie baai. De weg er heen niet zo omdat we veel in de buurt van de snelweg waren wel af en toe mooie plekjes. Daaraan gekomen was het weer koffie tijd. Op het terras troffen we een meisje uit Duitsland die ons herkende van ons vertrek punt Irun. Samen wat gekletst en wij verder. Wat we gezien hebben was prachtig. Een wandeling van ca 6 uur met alleen maar uitzicht op zee. Het was echt fenomenaal die door kijkje's. Af en toe natuurlijk ook klimmetjes. Niet zulke heftige meer, ik bedoel de hoogte dan. Alles liep als een trein en zijn dus verder gelopen als we eerst gedacht hadden. We slapen nu met 18 personen op een kamer maar de rug zakken moeten in de hal anders past het niet. We zouden eerst buiten in een tent moeten slapen maar met wat ruilen zijn we nu binnen. Weet niet wat beter is. Zijn met 10 man naar de promenade gelopen voor ons pelgrims menu. Het was iets minder dan gisteren, maar voor die prijs mag je niet zeuren. Er waren ook 3 meiden bij met hen hebben we in San Sebastian geslapen in een sport hal. Toen we naar huis wilde regende het. Gewacht tot het wat droger werd en hup naar onze slaapplaats. Eerst nog ontbijt en lunch ingekocht voor morgen,hie hier is verder niets. Alles ingepakt we willen morgen op tijd weg. Morgen een flinke etappe 31 km wel lekker vlak kunnen dus km maken. Nog vergeten te melden dat we veel hagedissen zien. Naast onze slaapplaats is een Arena waar ze stieren gevechten houden in het komende weekend. Nog een mijlpaal de eerste 200 km zit er op. Het is 10 uur geweest ik ga slapen. Als we morgen wifi hebben stuur ik het verhaal op

1. Wim de Vries:
    20 augustus 2016
    Had ik niet verwacht. Ik voel toch wat afgunst. Dacht, het wordt een drukke processie, maar het is toch een heel avontuur. Loop ze!
  2. Joop Simonis:
    20 augustus 2016
    Blijft boeiend om te lezen. En mooi dat de eerste 200 K. erop zit. Applaus.