Dag 7 Bilbao naar Portugalete

18 augustus 2016 - Portugalete, Spanje

Heerlijk uitgeslapen tot 7 uur toen het licht aan ging aankleden en het wasgoed uitzoeken en opruimen in de rugzak. 8 uur er uit omdat er schoongemaakt moet worden. Op het pleintje onder aan de trap was een terras open daar hebben we Spaanse ontbijt gehard. Het VVV gezocht om de rugzak achter te laten. Eerst door 3 mensen naar een verkeerde plek gestuurd te zijn, het gevonden. Zat daar al 5 jaar, maar geen rugtas achter laten meer. De kathedraal bezocht en en mooie stempel gehaald. Met de toerist bus een rit gemaakt en bij het Guggenheim museum uitgestapt. Wat een prachtig gebouw zeg. Alleen wilden we gen 2 a 3 uur wachten om er in te komen. Inmiddels was het weer etens tijd en bij een Spaans koffie huisje wat gegeten en koffie gedronken. We hadden het gehad met de drukte en besloten om verder te gaan. De wandeling was niks zeker 3 uur lang oude industrie terreinen met vervallen gebouwen. De afsluiting was prachtig . Over een brug uit 1893 geheel van metaal. De ontwerper was een leerling van Gustave Eiffel. Je gaat met een lift omhoog 61 m en dan loop je 160 m naar de overkant. Auto 's etc gaan met een gondel naar de overkant. Zo kunnen de zeeschepen door varen zonder dat de brug open moet. Na een half uur lopen de alberge Bide One gevonden. Wij hadden de laatste 2 plaatsen . Kijk op internet het is de mooiste tot nu toe. Weer lakens en mooi sanitair. Na het douchen even bijkomen en vragen naar het pelgrims maal. Was lekker dicht bij en ook zeer goed. Nu huiswerk maken en dan slapen. Morgen wordt het weer warmer willen dus vroeg weg