Dag 13 Santa Cruz de Bezana naar Santillans.

24 augustus 2016 - Santillana del Mar, Spanje

Nog even terug komen op gisteren het pelgrims menu in het café. De baas, een heel aardige dame die mij dat advies gaf, was er niet meer. En het personeel wist van niets. Volgens mijn Spaans. Zo deden ons een voorstel na een half uur, inmiddels dus 8 uur, wij zullen zijden Oké, Oké, Oké, en maar wachten. Inmiddels was het kouder geworden, 22 graden,, en waren wij naar binnen gegaan. Het eten was klaar en werd om half 9 op tafel gezet. Een grote bak voor 2 personen salade. En ieder een groot bord met patat en 2 bakken eieren en 2 stukken sudder vlees heerlijk. En nog een mand met stukken stok brood Na veel inspanning de borden en de schaal leeg gekregen maar het brood konden we niet meer op. Voor het afrekenen ziiden wij als dat voor 7.40 is geven we wat extra. Wij hebben 13.50 afgerekend incl drinken. Vanmorgen om 6.15 opgestaan Tonnie zijn was was nog niet droog dus even extrawerk gehad met het in pakken. Om 7 uur was alles ingepakt en hebben ons ontbijt pakket genuttigd. 2 kup cake een banaan en een flesje chocolade melk om half acht vertrokken. De route snel gevonden en we waren lekker op weg. Kwamen een paar Italianen tegen die gaven aan dat we verkeerd waren. Het bleek dat we de gele pijlen naar een albergue volgden. Daar aangekomen uitleg gehad wat er fout is gegaan. Terug en weer goed op de route. Mooie landschappen en veel drukke wegen gevolg. En gelukkig werd de route mooier en konden we meer genieten. Alleen klopten de omschrijving niet meer met wat we zagen. Geen probleem het waren officiële weg aan duidingen. Het gebeurt vaker dat er iets anders is. Het boek is een uitgave van 2014 en ik heb op internet niet de aanpassingen opgehaald. Inmiddels toe aan koffie met de Spaanse broodjes. Daar gevraagd waar we nu precies zaten en het bleek dat we de extra mooie route hadden genomen. Wel 2 uur langer. Geen probleem voor km veters. Na de extra lus weer op de normaal route. Dit had voor ons niet gehoeven. We werden langs een chemische fabriek en er energie centrale gestuurd die nog op kolen wed gestookt. Daarna werd het gelukkig weer het gebruikelijke landschap met veel glooiende uitzichten. De weg werd ook stiller. Vandaag dus veel over wegen gelopen. We overnachten op een camping waar ze een hele rits blokhutten hebben neergezet voor pelgrims. Ik een vierkant. Pet hut kunnen er 6 personen in. Wij waren in deze hut de eerste. Hebben wel een paar hutten verder op gedoucht omdat het bij ons niet goed werkte. Het derde bed word nu gebruikt door een jonge stille man die we eerst gezien hebben en nog niet weten waar hij vandaan komt. We zijn nieuwsgierig wie er straks nog meer bij ons skspen. Er staan 2 stapelbedden in die drie hoog zijn we laten ons verrassen. De Tsjechische man is er ook weer en onder weg hebben we de Nederlander met zijn Italiaanse ook weet gesproken. Ben benieuwd of zij ook hier komen. Tonnie is even in deze stad kijken of er vanavond wel een pelgrims mis is. Die tip gaf Maarten Hoek uit Lochem ons. Is voor pelgrims een echte belevenis. Morgen horen jullie of en hoe hed was. Stop nu, nog wat foto's uit zoeken en nog even lekker zonnen

1. Henriette:
    24 augustus 2016
    Ben heel erg benieuwd wat die man daar op het plein aan het schilderen/tekenen is. Gr. veel wandelplezier en succes morgen. TIP: Rustig aan jongens!