9 juni Dag 12 van Aguade naar Branca.

9 juni 2019 - Albergaria-A-Velha, Portugal

Vanmorgen  gewekt, door de hanen hier, om 5 uur. Om 5.45 liep de wekker van het Nederlandse echtpaar af dat ook in deze kamer slaapt. Eerst zij er uit daarna hebben wij ons klaar gemaakt. Gisteren bij de Lidl! Broodje en ham gekocht. Als je hier de Lidl in stapt is het net of je de Lidl in Warnsveld in stapt, geeft een raar gevoeld. Broodje smaakte prima de andere ingepakt voor onderweg. Ook nog 3 wilde perziken meegenomen 2 bij het ontbijt de andere voor onderweg. Dat was niet nodig ergens in een dorpje vertrok een echtpaar en die zagen ons waarna ze de tuin ingibg en 4 heerlijke grote gele pruimen voor ons van de boom haalde. Daarbij de bekende groet BON CAMINO.  Na deze genutting te hebben gingen we weer een naar beneden. Bij een bocht hadden we een geweldig uitzicht. In de verte zagen we de heuvels met daar tussen de ochtend wolken. Ben nog vergeten dat de kat van de foto mij vanmorgen nog even kwam begroeten. Hij sprong op de kruk naast mij en we hebben elkaar kopjes gegeven. De tafel genoten hadden wel schik. De wandeling  was erg mooi zeken 2 uur door een eukaliptud bos, mooi maar er was een flink stuk van, dat vals plat was. In een leuk plaatsje natuurlijk weer koffie gedronken en een stempel gekregen. Om ca 1 uur op de plaats van bestemming. Kwamen samen aan met een Amerikaanse jongen die met zijn vader loopt. Vader komt meestal wat later. Heb net fruit gegeten, Franco was naar de supermarkt geweest. Het is hier een grote auberge maar nog niet half vol. Er staat van alles in de koelkast en vriezer met de prijzen er op. Betalen in een blikje op de bar. Ben gedoucht de was hangt en heb even lekker gedut. Nu de blog bijwerken, in de tuin. Vanavond in het dorpje gegeten. Het rest dateerde denk ik uit de jaren 50. Oma bediende met een haar netje in. Eerste deel van het voetballen gekeken. De rest in de bar van de auberge. Na afloop wenste de Amerikaan mij sterkte. De ploeg is nog jong, al hadden ze er wel nog een schepje boven op kunnen doen. Ik kan er we om slapen. Morgen verder doei.

1. Gerrie:
    9 juni 2019
    Ronald zag eens pruimen hangen!!
  2. Johan:
    10 juni 2019
    Wat een mooie foto’s ☺️ Jammer dat ze idd verloren hebben en ja ze hadden ercwat mij betreft ook nog wel een tandje hoger kunnen tikken 👾👍 Fijne dag vandaag!
  3. Henriette:
    Mooie foto's. Fijne wandeling vandaag. Gr oma en Maud
  4. Gerrit:
    10 juni 2019
    Ja, deze wedstrijd bekijken en dan nog in Portugal ook nog, 't is toch wat. De verhalen en natuur blijven natuurlijk goed hangen, daar waar het leven niet zo stressvol is als dat gehaast hier een andere wereld en toch dicht bij. Veel plezier nog, grtz.
  5. Leny Disse:
    10 juni 2019
    Gefeliciteerd met weer een dag erbij!
    Gecondoleerd met het voetbalverlies :-((
    Volgens mij waren ze te moe na de slopende wedstrijd die ze ervoor hadden....
    Ze moeten ook maar eens de camino lopen!