5 juni dag 8 van Alvaiazere naar Alvorge.

5 juni 2019 - Alvorge, Portugal

De ochtend gestart met een dubbele geroosterde boterham met kaas en ham. Een paar glazen wat moet lijken op sinasappelsap en een heeeel stevige bak koffie. Buite was het 10 graden. Om half 7 zijn we gestart met een echte koffie bij een winkeltje. In Nederland worden de koffie automaten s'avond voor ze naar huis gaan, hier wordt hij bij het eerste gebuik de volgende dag pas schoongemaakt. (Over sinasappelsap gesproken gisteren werden we aan gesproken door een oude dame uit haar tuin of we sap wilden hebben. Wij ja, en zij naar binnen, komt ze met een grote kan dikke jus aan met glazen. Lekker koud en zulke krijg ik ook nooit weer. Met liefde voor pelgrims gemaakt. Twee glazen gedronken, konden niet weigeren en daarna met alle wensen die er zijn voor pelgrims verder. Aardige vrouw.) De wandeling vandaag was gelijk nog een flink stuk klimmen. Vanuit het plaatsje Vendas. Bijna bij het hoogste punt hadden we een geweldig uitzicht. Zo rond 9 uur konden de warmere kleren uit en was het weer helemaal top. Na een klein uur ging het getrekken en nog even later de eerste regen. Regenponcho aan en nog geen kwartier later weer droog nog een klein stukje en dan is er eindelijk weer koffie. Na de bult komt de afdaling en dat valt afen toe goed tegen. Afdalingen van meer dan 10 %, is met grit niet lekker. Om half 2 arriveerden wij in Alvorge. Even overleggen Franco wilde verder maar ik vond het genoeg. Morgen wilde hij vanuit Rabacal, nu nog 9 km verder naar Coimbra, dat paste mij ook wel. Gevraagd naar de bus, morgen vroeg om 7 uur 10.  We gaan dus samen hier vandaan morgen met ee bus een rustdag nemen. De auberge is netjes en donatievo dus onbemand en de stempel ligt op tafel een kastje aan de muur voor je gift. De boel achter gelaten en lekker gegeten in het café. Omelet met kaas, brood en sla met tomaten, heerlijk. Daarna terug en lekker geslapen. Nu fris en fruitig buiten bij het cafe met koffie. Inmiddels alweer 7 uur, zo etenstijd en dan weer onder de wol morgen vroeg op voor de bus. Inmiddels zit er 223 km op. Dit is exclusief hoogte meters, dus eigenlijk meer. Dat wordt bij de totale afstand helaas niet aangegeven.  Lekker spaghetti gegeten en naar voetballen gekeken finale landenteams. Portugel /Zwitserland 3-1 einde mooie westrijd. De bus wordt morgen om 9.10 om 8 uur eerst ontbijt in de kroeg waar we gegeten hebben erg leuke mensen. Er is er ook een aan het snurken hier. 😎 Groetjes.

1. Gerrie:
    5 juni 2019
    Zo jij hebt je vitamientjes weer binnen!! Samen met Henriette voorgelezen in de bieb en voor het eten samen een wijntje gedronken! Suc-6 weer morgen!
  2. Henriette:
    6 juni 2019
    En dat was ook heel gezellig. Fijne vusreis morgen en daarna maar weer uitrusten😉
  3. Naomi Mannessen:
    6 juni 2019
    Wat een leuke foto van dat cafeetje.
    Geniet van een rustig dagje.
    X
  4. Eva:
    Mooie foto's pap!
  5. Gerrit:
    6 juni 2019
    Mooie avonturen allemaal Ron, geweldig, en veel mede wandelaars die je dan weer tegenkomt. Allemaal met een eigen verhaal. Die koffietjes zien er wel lekker uit, zal goed doen. De foto's zijn ook leuk om je 'mee te kunnen volgen'. Het zal de komende dagen niet zo warm meer zijn, beter om te lopen. Vanavond weer voetbal?? Veel suc6
  6. Leny Disse:
    6 juni 2019
    Super, die mooie stempels erbij: het bewijs dat je het toch maar weer doet! Gelijk dat je een rustdag neemt, ruim op schema dus, 1/3 zit er alweer op, mooie plaatjes van het cafeetje!