4 juni Dag 7 Tomar naar Alvaiazera.

4 juni 2019 - Alvaiázere, Portugal

Vanmorgen om 6 uur opgestaan en rustig ontbeten. Goed dat ik vroeg was ik heb de laatste broodje gebruikt. Alles inpakken en om 6.30 weg. Het was weer een hele mooie ochtend wandeling. Velden met veel kurk bomen gezien, wel apart dat dat zo groeit. Op een bergkam een mooi uitzicht zowel naar rechts als naar links. Dat maak je niet vaak mee. In een sprookjes dorp koffie gedronken en weer bekende gezien en gesproken. De ned dame waar ik gisteren mee opliep hebben ze in de kroeg waar ze mij vertelde dat daar geen slaapplaatsen meer waren. Op gevangen, ze was helemaal totolos. Een van de dorpsbewoners hebben haar naar de volgens slaap gelegenheid gebracht. Na het relatief vlakke deel moesten we aan de bak. Vandaag ging het tot 330m hoogte. Op de plaats aangekomen waar ik wilde blijven bleken een ned stel de auberge te runnen. Het was een leuke giebel griet. Het was nog vroeg en heb besloten om verder te gaan. Inmiddels loop ik op met een Italiaan. Het blijkt dat hij narcotiseur is in het zieken huis in Rome. Een aparte vogel hoor, maar dat moet je zijn om dit te doen. Hij heeft veel contact met zijn tweeling broer. In een schitteren de augerge met 2 pers privé kamer een bak koffie genomen. De kamers waren mooier als bij van de Valk. Echt 5 sterren of meer. Aangekomen in Alvaiazere viel daar de auberge tegen. Een halve ster was iets teveel. De koraan en de Spanjaard waren hier ook. Met hen samen eten ging mis ik heb samen met de Italiaan gegeten. Dat was wel lachen daar, wij waren de enige in het restaurant en ze wilden ons allemaal helpen, dus erg druk om de tafel. Drie belabberde gangen met 2 flessen bier pp en nog maar 11,20. Daar mag je dan ook niet veel voor verwachten. Ik hoop dat ik slaap,  het is naast de kerk en elk half uur gaat de klok. Tot morgen

1. Gerrie:
    4 juni 2019
    Wel zorgen dat die narcotiseur je niet onder "zeil " brengt!! Blijf bij de tijd!!!
  2. Leny Disse:
    4 juni 2019
    Morgen hopelijk een echte van der Valk, en ook hun eten met appelmoes met kers!
    Goed eten is toch wel belangrijk, zo te lezen
  3. Henriette:
    4 juni 2019
    Ik hoop dat die rare vogel niks heeft te maken met het narcotiseur zijn,😀😉 Het was weer een mooi verhaal en inderdaad enjoy your meal en make new friends. X
  4. Joke Hoitink:
    4 juni 2019
    Heb je een 5-sterrenauberge loop je door....?
    Dan kan de volgende alleen maar minder zijn.
    Maar ‘s nachts heb je toch je ogen dicht, dan telt alleen een lekker bed. Succes morgen.
  5. Henk en Hanny:
    5 juni 2019
    Prachtige foto,s. Leuke verhalen over en met bijzondere mensen! En eten ....het blijft essentieel. Good luck!!
  6. Eva:
    6 juni 2019
    Je fungeert dus momenteel als bezemwagen voor alle achterblijvertjes? En jij maar doorlopen.... Fijn dat je er zo van geniet, pap. En een dagje rust tussendoor, mag ook best. x