22 juni dag 25 van Padron naar Santiago.

23 juni 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteren voor het slapen gaan nog een potje uno gedaan met de Belgen. Was erg gezellig. Op de top dag van gisteren heb ik 30.8 km weg gewerkt. Vandaag was ik op tijd er uit, nog voor de Belgen. Kom buiten is het aan het spetteren. Hoopte dat dat wel goed kwam en dat deed het ook. De lucht zag er mooi uit, dat beloofd een mooie dag te worden. Voor vandaag zitten er 2 pieken in de wandeling. Een van 260 m en Santiago ligt ook hoog. Het ziet er allemaal rustig uit. Dat klopte volgens mij ook omdat ik dacht dat het zondag was. Ik verbaasde mij ook dat de bakker brood bezorgd had. Dat zie je nl overal aan de hekken hangen. Later op de dag had ik contact met Henriette en die zette mij weer met bij de voeten op de grond. Ik liep een dag voor op het schema. Alle huizen hebben een hond in de tuin dat is soms erg irritant. Bij een huis lag een grote herder die kwam niet overeind en deed alleen een oog open. Geen lawaai dus. Omdat er geen café kwam heb ik om 8 uur maar een fruit hapje genomen. Had nog 2 bananen en 2 wilde perziken. Na een poos haald iemand mij in met sloffende schoenen. Het was de Japanner die ik al een keer gesproken had en dat liep niet goed. Was heel erg blij met zich zelf en praatte alleen maar en hoorde de andere niet. 😜 Was dus blij dat hij door liep. Om 9 uur komt de zon over de bergen en om 9. 15 eindelijk koffie en broodje.  Zit ik lekker mijn broodje te eten komt de Spanjaard er aan(Alonso) ik dacht die is een dag voor. Heb Scott een mail gestuurd, die liep nl 2 uur voor mij. Dat Alonso en ik samen In Santiago aan komen. Onder weg haakte een leuke Spaanse bij ons aan. Schik gehad onderweg ook om een ouder stel dat ook op de camino was. MET EEN ROL KOFFERTJE en om nog meer 5 sterren lopers en de mensen die voor de 100 km gaan en de compostella dan pakken. Dat is nl de minimale afstand die je moet lopen. Blijkt Fabiola de Spaanse dat ook te doen. 😃.  In een voor stadje van Santiago nam Fabiola een andere route dat kwam haar beter uit. Ik ben de afstand afgemaakt en zijn arm in arm over het nul punt gegaan. Foto's gemaakt en ons heel prettig vevoeld. Ik heb de Compostella opgegehaald. Erwas ca 1.5 uur wachttijd. Dat is lastig met meer dan 600 km in de benen. Op eens kwam Franco om de hoek en we feliciteerde elkaar. Alonso moest eerst op Scott wachten ondat hij zijn pelgrimspaspoort had, dat hij in een kroeg vergeten was. Ik had wel zin in eten dus eerst maar weer eten met zijn drieën. In middels 4 uur dus Scott moet op het plein zijn. Naar het plein en daar kreeg Alonso zijn papieren weer compleet. Ik schrik me rot heb mijn pepieren in het restaurant laten liggen ik weg. Gelukkig hadden ze ze aan de kant gelegt. Kom wel vaker voor. 😏. Gewacht op Alonso en wat gedronken. Om half 7 afgesproken voor het avond eten om wat te drinken en dan eten. Zit je lekker met elkaar komen er, allerlij mensen lans die wel iemand van de groep kent. Elkaar allemaal ficiteren en uitleggen uit welk land je komt en welke afstand natuurlijk. Franco en ik waren de enige die uit Lissabon kwamen. Op naar een tapas AR, daar zaten een stel Duitsers die ook iemand kende. Bij aangeschoven en de ober gevraagd om maar wat te verzinnen. Nou dat is prima gelukt. Echter bleek de groep Duitsers zich buiten afgescheiden te hebben. Afgerekend en op naar de muziek day op het plein was. Nou dat was best gezellig lekker gehost e 'n gedanst op Spaanse muziek. Zie film en foto' s. Daarna een bar opgezocht. Om 00.30 haakte Franco af. Wij (Fabiola, Alonso en ik) nog wat genomen. Het was niet zo gezellig meer, dus op zoek naar wat anders. Er was een bar waar veel muziek vandaan kwam dus daar naar toe. Nog wat gedroken. Op een gegeven momentcvonden het mooi geweest afscheid genomen van Fabiola, die sliep ergens anders en ging s'morgens weer naar 🏡 huis. Alonso en ik moesten nog 20 min lopen naar onze ouberge. Waren om 2.00 over. Doe het gordijntje van mijn bed open zie ik dat ik alle zooi nog zo op bed had liggen. Jammer alles opzij geschoven slaapzak uitgerold en er in.

Dit is dus een dag later geschreven!!

1. Henriette:
    23 juni 2019
    Wel fijn dat je zelf ook door hebt dat dit verhaal een dag later is geschreven🤓
  2. Joke Hoitink:
    23 juni 2019
    Wie kijkt er nou op een dag? Gefeliciteerd, je hebt het weer gehaald!