21 juni Dag 24 van Barro naar Padron

21 juni 2019 - Padrón, Spanje

Na een redelijke nacht om 6. 10 uur er uit en om 6.40 gestart. De start in de bergen is altijd bijzonder vanwegen de laag hangende luchten en mist. Dat is wel een teken dat het mooi weer wordt. Lopen in de mist is wel misterieus en koud. Na dik een uur komt de zon gelukkig over de bergen en wordt het lanszaam warmer. Het vest kan uit al blijven de handen voor het eerst wel koud. Na een poosje helaas weer langs een drukke weg, dat duurde gelukkig niet zolang. Door verschillende bos en wijn percelen gelopen. In de bossen hier zijn wel meer echt dikke eukaliptusbomen zien. Na 3 uur lopen eindelijk een koffie plek. Ik had net besloten om maar een fruithapje te nemen omdat ik dacht dat hij nog dicht zat. Ging de deur open en was er koffie met een Spaanse sandwich 🥪 (niet zo een). Op het terras liep ook een hond die kwam gelijk bij mij zitten. Maar dat mocht hij niet van de baas. Ging dus met een boze blik op zijn plaats. Na een 2e bak koffie ingepakt en wegwezen. Op dit stuk waren ook weer verschillende 5 sterren wandelaars, dit keer veel Japanners. Wat ik wel apart vond dat er op een richting aanduiding 50 km stond, dan ben ik er bijna! Bij de afdalingen stroomde de beekjes weer vrolijk met mij mee. Op veel plaatsen kruisen ze ook het pad. Wat is dat een heerlijk rust gevend geluid dat water wat naar beneden kabbelt. Op een open plek zag ik Schaafstroo staan iets wat je in Nederland niet veel ziet en hier had ik het ook nog niet gezien. Schaafstroo is net kattestaarten maar dan veel dikker. Het staat ook bij de Kieftkamp en is in Nederland heel bijzonder. In het verre verleden deden  de mensen de pannen er mee om die goed schoon te krijgen. Het laatste deel van het bospad was veel bedekt met split van 3 tot 6 cm. Hoe hebben ze dat kunnen bedenken. Wat een zooi, daar gaan je voeten echt zeer van doen. De man die dat bedacht heeft mag van mij voor straf op teen slippers een 5 km lange wandeling doen over zo'n pad. Aan gekomen in Padron eerst een biertje en een hamburger gegeten. Ik zag op een gegeven moment veel mensen aankomen dus weer in gepakt en verder. Straks zijn alle plekken bezet. De eerste auberge was inderdaad vol. De 2e was plek in de hal hoorde ik Nederlands. Waren er 3 bergen en een Nederlandse vrouw voor mij te zijn. Komen bij elkaar op de kamer te liggen. Eindelijk eens je eigen taal spreken dat is een prettig gevoel. Douchen opruimen en met elkaar de stad in. Dat is fijn niet nadenken hoe je iets moet zeggen. Na wat gedronken te hebben een plek gezocht om te eten, met een bakkie koffie nog na gekletst. Nu weer op de kamer. Hierna de spullen klaar maken voor morgen. Ik denk als het zo loopt als vandaag morgen de laatste etappe. Ze voorspellen weer regen voor morgen. Weer berichten zijn hier net zoals in Nederland en zal dus wel meevallen. Nu ik dit zo schrijf geeft het mij wel een raar gevoel dat het alweer voor bij is. 🚹 🚹 Tot morgen maar weer. 😎 😘

1. Hilda de Bruin:
    21 juni 2019
    Nog even volhouden en dan zit het er weer op???!!!
    Fijne tocht morgen en hopelijk houd je het droog.
  2. Johan:
    21 juni 2019
    Gaat sneller dan je denkt zo’n reis kan ik me voorstellen!! 👣
  3. Henriette:
    21 juni 2019
    Fijne wandeling morgen. Geniet maar met volle teugen. Overmorgen heb je je doel bereikt en is het weer voorbij. Ben benieuwd hoe je de aankomsy ervaart voor de teede keer in Santiago.😘❤️
  4. Gerrie:
    21 juni 2019
    geen slippers aan dus!! hou vol !!!
  5. Leny Disse:
    22 juni 2019
    De laatste loodjes zijn bij jou het lichtst, je doet het schijnbaar met gemak, geniet van je laatste Camino Stappen
  6. Wim de Vries:
    22 juni 2019
    Veel plezier met de laatste etappe. Wat een ervaringen heb je straks te vertellen! Wat zal Nederland dan weer vlak zijn. Je doel bereiken is altijd een overwinning. Dat neemt niemand je meer af!
  7. Fokkink.H.:
    22 juni 2019
    We zijn er bijna , hou vol wat een belevenis , Groet Herman .
  8. Gerrit:
    goed gedaan Ron....