20 juni Dag 23 van Arcade naar Barro via Pontevedra

20 juni 2019 - Barro, Spanje

Gisteren om 7 uur met Scott de US man naar het restaurant. Mensen weten dat er veel pelgrims zijn maaaar de keuken gaat pas om 8 uur open. Dun maar een flesje wijn. Besteld en de kaart vast gevraagd. Kunnen ze om 8 uur beginnen met bakken. Mis dat is Hollands denken. Om 8 uur opnemen we bestellen een salade om samen te delen en alle twee een pizza🍕. Scott wil ruimte voor een toetje. Hij is mijn ingenieur en 62 Jr, kletsen gaat steeds beter. Hij heeft 2 kinderen en een kleinkind. Als na veel werken alles op is is er geen plek meer voor een toetje. In middels wel 10 uur 15. Bij het weggaan werd Scott geroepen, hij spreekt Spaans. Hij werd gevraagd of hij het pelgrims paspoort van de Spanjaard had, hij heeft gebeld en is het kwijt. We hebben alles na gekeken maar niet gevonden. De Spanjaard weer gebeld en hij herinnerde zich dat hij ook nog in een bar bij een oudebrug had gezeten. Of wij wilde vragen als we er langs komen. Bij de auberge als de drommel de was binnen halen en inpakken. Morgen op tijd weg....xxxxx Goede morgen, op tijd, er was een stel dat bij naar bed gaan al het licht aandeed en nu om 6 uur uitgebreid met licht aan gingen inpakken. Als je vroeg weg wil pak je s'avonds in en niet de volgende morgen. Toch wakker er maar uit, om half zeven ging ik weg. Nog geen 20 min later een café, stop voor de lunch. Daarna lekker doorstappen. Bij de oudebrug café gevonden maar dicht. Scott is een metaal detector man,dat wist ik niet. Naast het café was een strandje dat wilde hij uitkammen. Daarna naar het café als het open is. Afscheid genomen en ik verder. Veel leuke plekken gezien. Onderweg telkens een tweeling met hun vrouwen gepasseerd omdat we behoorlijk moesten klimmen. Die waren echt niet knap, maar hoe komen zulke mannen aan zulke mooie vrouwen? Of zouden die vrouwen medelijden hebben?  Sommige gemeenten hebben volgens mij geld zat. Er was een streep over de straat van wel 4 km lang een golvende baan van groen en geel, om de pelgrims de we te wijzen. Toen die ophield kon je zien dat je in een armere gemeente aan was gekomen. Straten slechter en een andere populatie van de bevolking. Te zien aan de huizen en auto's die voor de deur staan. 😆. Heb nog weer een heel stuk langs de weg moeten lopen, dat is echt niet leuk. 😘. Er werd aangegeven dat er een alternative route was. Die maar gepakt, Jacobus heeft goed gestuurd, mooi man langs een slingerende beek met hier en daar watervalletjes. Zie foto's en filmpje. 20 min voor waar ik wilde overnachten een heel leuk plekje om te lunchen en een biertje te nemen. Weer zo'n lekkere Spaanse warme sandwich besteld met een groot biertje. Heerlijke plek, foto. De teksten bij de foto's bijgewerkt en de dag nog even doorgenomen. Denk zal ik Scott even bellen waar hij zit. Nog geen 2 min later komt hij er aan lopen. Geroepen en samen nog een pilsje genomen. Hij wil vandaag verder ik stop hier. Samen naar de, auberge gelopen, als er geen plek was loop ik met hem mee. Er is plek dus weer afscheid genomen. Hebben nog contact voor Santiago. Ben nu bij een beetje alternatieve auberge. Zie er wel naar uit dat we vanavond met elkaar eten. Wordt een verrassing. 🤭. Zit nu gedoucht en wel buiten, het is wel bewolkt maar lekker warm, de blog bij te werken. ❤.  Het eten was gezellig. Zat naar een dame uit Denemarken en waren ook nog een stel Polen. Na het eten de was binnen gehaald, ingepakt en ga optijd in de slaapzak. Het zit er op voor vandaag. 🏖 👋 Doei.

1. Gerrit:
    20 juni 2019
    Nou Ron, je bent idd op tijd naar bed, geen vrouwen voetbal gezien neem ik aan, die hebben gewonnen trouwens van Canada. Je was ook op tijd voor de lunch, voor zevenen, of was dit ontbijt ;-) ...... De route langs de beek idd erg mooi, beter dan bebouwde kom. Ga zo door man, top gedaan, suc6.....
  2. Gerrie:
    20 juni 2019
    Kanjer!! Zet um op!!
  3. Huib en alie rundberg:
    21 juni 2019
    Hoi Ronald, wat een prachtige verhalen en mooie video’s. Na een lange dag lopen gaat er wel zo’n heerlijke warme sandwich in begrijp ik.
    Leuk om te lezen en te zien hoeveel power jullie hebben om dergelijke afstanden te lopen.
    Een maatje om een glaasje mee te drinken is ook heel gezellig.
    Wij wensen jou nog heel veel mooie plekjes en dagen toe naar Santiago!
    Heel veel groetjes
    Houd vol!!!