19 juni Dag 22 van Vigo naar Arcade via Redondela.

19 juni 2019 - Arcade, Spanje

De dag starte goed ik werd wakker van een van de doofstomme dames die boven mij sliep. Het is wie het eerst komt het eerste maalt. Als je laat ben heb je geen plek of je slaapt boven. Gisteren had ik een gulle bui in neem een ontbijt. Nog steeds niet afgeleerd, stel niet voor hier. Echt geen Engels breakfast, waar je km op kan maken. Na een half uur begon het te miezeren. En de benen wilden ook niet zo. Gisteren dacht ik dat we boven waren maar het ging nog 150m meer omhoog. Het lawaai van de grote weg galmde ook tegen de berg op. En er kwam geen koffie plek inzicht. Komt er een Camino ganger tegemoet en vraag naar een koffie plek. Het was een Duitse en had de del Norte gedaan en ging nu naar Porto. Over een uurtje zei ze. Dus nog maar door gaan. Na 15 min toch een stop ingelast. Banaan en 2 wilde 🍑 uit Vigo. Gelukkig de koffie plek gevonden lekker bakkie met een sandwich natuurlijk. In Rodendela opzoek naar de auberge. Ergens de hoekom bij een volterras allemaal pelgrims wachten tot de auberge open gaat. Ik denk ik kap er ook mee, onder weg wel een plan B bedacht. Verder op op het terras was nog plek wil gaan zitten zecht er iemand ha de fleiijmmmm Dutchman. Blijkt het de Amerikaan te zijn. We hadden elkaar voor Porto een paar keer gezien maar hij had de land route genomen. Hij zat met een Spanjaard daar. Samen gezellig geklets en ik knapte weer op en ben door gegaan. Onderweg klamoe nog een Amerikaan aan die wilde ons het evangelie brengen. Dat lukte niet zo dus haakte weer af. Aan gekomen in Arcade eerst ingeboekt en een pilsje gedronken met zijn drieën. De Spanjaard ging nog door had niet veel vakantie dagen en was een stuk jonger. Nu gedoucht was uitbesteed aan een Nederlands echtpaar en weblog bij werken. Een tukkie doen en dan eten. De Italiaan is nu een dag voor mij maar wil in Santiago op mij wachten. Morgen meer over vanavond, nu te laat.