18 juni Dag 21 van A Ramallosa naar Vigo-Alta.

18 juni 2019 - Vigo, Spanje

Van morgen voor de wekker wakker, die stond op 6 uur. Heb wel lekker geslapen maar het bed was 1.8 m lang en 80 cm breed, dus voorzichtig om draaien. Aankleden klaarmaken dwz rest klaar maken, was regen voorspelt dus alle regen spullen onderuit de zak en bovenin weer ingepakt. Voor dat ik wegging toch nog een cappuccino genomen en niet omgeroerd. Kom buiten om het op te drinken schrik me rot zat een hele grote Duitser al buiten in het donker. Hij is heel groot en een grote kop(anders kan die bek er niet in) ik denk dat hij 130 kg weegt. Hij zat volgens mij te denken wat heb ik mijn vrouw belooft en hoe hou ik dit vol. 🙃. Ik lekker op weg, nog geen 500m verder begint het te regen. De cape maar over. Nog 500m verder zie ik in de lichten van de auto's dat het echt harder regent als ik dacht. Dus een winkel portiek in en andere maar regelen. De kamazen aan over de schoenen en het regenjack aan. Zal ik de regenbroek ook aan doen? Loop het portiek uit en kijk goed in de straat. Is het inmiddels DROOG! Dus alleen regen jack maar aan. De komen de 2 uur herhaal zich dat nog een paar keer. Zie bij een huis mense Hortensia bloemen knippen. Wat raar met 3 man een knipt, gooit ze op de grond en de andere 2 doen ze in de auto. Nadat ik er voorbij was waren ze klaar en Vertrokken snel. Volgens mij hebben ze ze gejat. Om  de baai heen splitste de weg zich. Neem de verkeerde afslag roept een man die de straat aan het vegen was dat ik verkeerd was. Er zijn ook goeie mansen hoor. De weersverwachting is net zo beroerd al in Nederland door de harde wind kwam de zon er nog door en moest ik van kleren wisselen. Wel makkelijk als je alles bij je heb. Alleen doe je de natte regen kleding niet terug in de zak dus alles bungelde aan de buiten kant. Het werd ook nog warm en heb op een bankje maar de banaan en de wilde perziken opgegeten. Had ik nog uit Portugal. Niet ingevoerd hoor. Poosje blijven zitten en genieten van de mooi baai. Zie filmpje. Het klopt niet een uurtje hiervoor heb ik alwel koffie gedronken. Zat er van de koffie te genieten toen de doofstomme dames ook aan kwamen. Even gekletst het 👂 en 🙈 verging je. Het aan de fruithap was de kust route mooi en gezellig over zichtelijk. Later werd het als Scheveningen. Ik had het gehad en heb een andere route genomen. Niet meer langs de kust. De kortste weg tussen twee punten is een rechtelijn. Dat heb ik gemerkt. Zie de foto's. Route was wel korten maar wel enerverender. Een heel stuk gelopen langs een verbingings weg tussen 2 delen van de stad. Dat is een weg van 2x3 rijstroken met daarnaast een dubbel fietspad. Aan beide kanten van de weg ook een heel breed trottoir. Ook zit er nog een brede groenstrook met een wandelpad naast. Zag een man van mijn leeftijd joggen hij had de benen nog kromme dan mij, erg krom hoor. In de buurt van de auberge aangekomen werd het steeds donkerder, toch nog slecht weer. Ook was er veel nieuwbouw en daarbij veel gesloopt kon je zien. Ik kon de auberge niet zo gauw vinden, harde wind en  begon de pest in te krijgen van de regen. Een opgebroken straat in en daar moest het zijn. Staat er op een bijna gesloopte muur hostel. Ik dank sjit die is er niet meer. 🙄. Kijk goed om me heen en zie boven op het dak van een spiksplinter nieuw gebouw de naam staan. 😆. Dat zit goed dus. Om 3 uur mag je er pas in, dus de rugtag in de hal achter gelaten en lekker in het vest weg. Kwamen ook net de jongelui uit Londen aan. Ben de stad in gegaan en weer fruit gehaald. Naar een plekje gezocht om wat te eten. Bij een cafeteria een sandwich gegeten. Schik niet als je naar de foto kijkt. Nu loopt mij het water alweer in de mond. Terug naar het hostel inmiddels storm en regen. Ik was in mijn vest!! 😞 Nog te vroeg terug en dus maar gewacht. Normaal gesproken zijn auberge's in oudere gebouwen. Maar er schijn dus ook handel in te zitten. Betaal 15 euro(incl lakens en een sloop) en 2 euro voor een grote handboek, is wel lekker als je je lekker douchen wil. Lekker voeten droog maken en de antie zwemmerseczeempoeder er op. (leuk woord voor galgje) Slapen met 6 mensen op een kamer. Per verdieping zij er 18 kamers. De doofstomme dames komen ook net binnen. Ze vertelde dat ze zich verlopen hadden. Dat moet wel een heel stuk geweest zijn. Viko is een grote stad Rotterdam en Den Haag zijn er niets bij. Zie filmpje. De was samen met de jongelui uit Londen in de wasmachine en droger gedaan dus dat ook weer klaar. Net terug van het eten ik had zin in groente dus bestelde een standaard salade en een kipsnitsel met home mate friet. Wijntje er bij dus kom maar op. Komt er ook nog brood bij en een hapje van het huis. Ik heb het brood niet aangeraakt ee rest is opgegaan. Heerlijk eindelijk weer eens een lekkere bak sla. Nog even de andere kant opgelopen daar was een knots van een rotonde met er midden op een mooi beeld van 5 paarden. Zie de foto's. Dat was het wel voor vandaag. De weers verwachtingen voor morgen zijn wissel vallig hier. Jullie sterkte met de warmte. Tot morgen. De doofstomme dames zijden net welterusten. Leuk hè.

1. Henriette:
    18 juni 2019
    Hoop dat je snel uit de grote stad bent morgen en weer kunt genieten van de natuur, wat je toch het liefste doet. Ik wens je mooi weer en een fijne wandeling.😘
  2. Gerrie:
    18 juni 2019
    hebben de dames je met handen en voeten welterusten gewenst?
  3. Naomi Mannessen:
    Zet hem op vandaag! 😍
  4. Tineke Mast:
    19 juni 2019
    Hallo Ronald, hoe bijzonder om al je verhalen te lezen. Je maakt weer mooie dingen mee. geniet ervan.
    Groet Tineke en Elise
  5. Gerrit:
    19 juni 2019
    Leuk man, je verhalen worden idd langer en heel leuk om te volgen. Zoals al eerder gezegd, net of we erbij zijn, ga zo door met je scrabble woorden, leuk hoor. Het water loopt je id mond met die lekkere wilde perziken en etentjes. Hopelijk gaat de depressie gauw weg, wij vanmorgen 10 cm ;-) regen en onweders, dus dat schiet ook niet op. Suc6
  6. Leny Disse:
    19 juni 2019
    Leuk dat je zoveel beleeft, alleen die regen is minder, hopelijk heb je het nu achter de rug, die regen en de stad!