13 juni Dag 16 van Vila do Conde naar Marinhas.

13 juni 2019 - Esposende, Portugal

Goed geslapen in de propere herberg. Alleen liep er bij iemand om kwart voor 3 een wekkeraf alleen werd hij of zij er zelf niet wakker van. Eep plas gedaan en gelukkig weer ingeslapen. Om 6 uur ging mijn eigen af. In pakken en weg wezen. Na een half uur gelukkig weer een café voor het ontbijt. Ze hebben in Portugal lekkere broodjes alleen vullen ze niet zo, het is nl witbrood. Leuk hier ben de weblog aan  het bij werken en hoor allerlij talen om mij heen met daar bij het carillon en de toren slaan. 6 uur, het is hier een uur vroeger. De eerste periode dacht ik ik ga van de kustroute af. Het was een hele grote plaats en veeeeel erger en groter dan Scheveningen en hier 8 uur in de morgen. Maar na een poosje kwamen de oude kust dorpjes weer terug. En de houte wandel paden. Vandaag een groep 5 sterren Amerikanen gezien. Er was, er een bij die volgens mij dacht dat hij naar de tropen ging. Ben ook nog langs een enorm grote golfbaan gekomen. Het houten wandelpad was aan de kant van de golfbaan afgezet met zwart plastic. Ik weet niet wie wie niet mag zien maar ik neem niet aan dat zij naturisten waren. Na een poos was er nog een nat natuur gebied, dacht gelijk aan Nederland met die brul kikkers vind ik toch mooi hoor. Het natuur gebied hield op en waren er weer landbouw en kassen. Ik hoef geen prij meer uit Portugal. Er was een oud stel, zij in een groot rubber schort tot op de grond en hij met een landbouw spuit met motortje op zijn rug. Zij vulde het reservoir ook op zijn rug bij en hij ging spuiten, wat daar voor een smerig spul werd gespoten weet ik niet maar je zou van je stokkie gaan wat een troep zeg. En beiden zonder enige verdere bescherming. Die kunnen niet oud worden. Vind het wel lastig dat ik de zee niet goed kan horen we lopen nl van zuid naar noord en mijn apparaat zit dus aan de zee kant en dan de wind er bij. Verder was het de hele dag weer genieten van alles. Helaas moet de dr even langs de apotheek voor en spuit en wat ander spul. Hij heeft last van zijn enkel. Wel makelijk als je zo bij de apotheek langs kan met je Big registratie. Mijn rechter bovenbeen smeer ik nu goed in, de spieren daar sputteren wat tegen. Na weeën van de val in Ahoy denk ik. Gaan zo eten daarna de correctie slag voor zover mij dat lukt en dan maar weer tot morgen. Begin altijd eerst in bed met jullie reacties. Leuk 📯 hoor. Begin wel lekker op te schieten nog maar ca 260 km. Langs de kust is het wat verder.  Lekker gegeten glaasje wijn erbij en vianette na. Dat gaat er bij mij wel in. Bij de auberge gekomen flossen tanden poetensen en nu naar bed morgen weer optijd op. Stop er mee. Ronald

1. Henriette:
    13 juni 2019
    Wanneer begin jij een one-man show. Ik lag me helemaal de blubber. Ten eerste HOE je schrijft. Ten tweede om je woordspelling en ten derde de manier waarop je schrijft. Er gaat een wereld voor me open. Wat een humor. JIJ maakt wat mee onderweg maar ik heb het gevoel dat ik dat ook meemaak door jouw manier van schrijven. Hoe dit vast en je kunt straks thuis een boek schrijven. Hartstikke leuk. TOP
  2. Henk en Hanny:
    13 juni 2019
    Ronald, je schrijft een gezellig verhaal. Makkelijk te lezen. Je " ziet" het voor je.....Al met al denken wij een hele belevenis, elke dag weer! Jij kijkt je ogen wel uit. Opmerking van de boer en boerin betreffende het spuiten van gewas met een " vies goedje" hoe zo milieu!! Nog fijne dagen te gaan met goed wandelweer. Groet,
  3. Hilda de Bruin:
    Hoi Ronald.
    Ja hoor weer een leuk verhaal van wat jij allemaal meemaakt. Vooral dat vroege opstaan intrigeert me. Gelukkig mag ik dan nog een keer omdraaien en verder slapen. Verder zonder ontbijt op pad gaan en maar hopen dat er snel een koffiehuisje komt. Gelukkig die ik dat gewoon in de eigen keuken.
    Ben benieuwd of je de route gaat vervolgen via de zeekant. Lijkt me prachtig. Ik wacht het rustig af. Tot morgen.
  4. Gerrie:
    13 juni 2019
    volgende keer een verzorgster meenemen!!
  5. Leny Disse:
    14 juni 2019
    Nu een keer een wijntje bij je pelgrimsmaaltijd, en geen bier?
    Heb je nog port in Porto gedronken?
    Dat is straffer dan een wijntje, maar dat loop jij er zo weer uit!
  6. Gerrit:
    14 juni 2019
    Mooi hoor al die avonturen, ga zo door. Het schiet idd al op, het meeste ligt achter de rug. Trouwens, heb je wel eens gezien hoe de wijnvelden worden gesproeid? Vandaar hoop je dan dat Bio wijn wat beter is. Suc6.