11 juni Dag 14 van Sao Joao da Madeira naar Porto

11 juni 2019 - São João da Madeira, Portugal

Mensen bedankt voor de reacties. Is leuk om mee wakker te worden en dat jullie meeleven. De muiltjes daar loop ik alleen op als ik op de bestemming aan gekomen ben hoor. Dat gaat prima. Ton liet mij van morgen even schrikken. Ik heb nl zijn topografische kennis heel hoog. Maar sorry je zit er echt naast Lissabon Porto is ca 390 km en Porto Santiago nog maar ca 255. Dat scheelt wel een paar dagen gelukkig. Vanmorgen bij het ontbijt een Portugees echtpaar gesproken, die waren zondag vertrokken en gaan naar Fatima. Dat is nu nog ca 150 km naar het zuiden. Daar ben ik niet aangegaan. Wel leuk de route naar Fatima vanuit Lissabon gaat samen met die naar Santiago en vanaf Fatima naar het noorden loop ik voor hun tegen de stroom in. Net op tijd voor de bus dacht ik, zat op tijd er stond 40 man in de rij voor de bus. Alles er in en weg wezen. Was weer een Spidie chauffeur, crossen door de dorpjes. Op een gegeven moment waren we net sardientjes in een blik zo vol was de bus. Het werd later beter. Op een bepaald moment ging hij de snel weg op en dat was opschieten geblazen. De bus reis was wel leuk maar alles schiet aan je voorbij. Aangekomen in Porto eerst even koffie gedronken en een stempel bij de kathedraal gehaald. Wat een prachtig gebouw en wat een uitzichten. Daarna op jacht naar een slaapplaats. Volgen mjjn route planner incl overnachtingen zou er een binnen 5 min van de kathedraal vandaan moeten zijn. Was niet te vinden. Nog even goed kijken zie ik een gebouw in opbouw. Daar had de auberge gestaan dus. Gegevens van mijn route dus oud. De GPS was ook van streek. Maar bij een info plek nog wat gegevens opgevraagd over hostels en auberges. Het is druk hier dus de boel maar afstropen. Na 3 adressen wat gevonden. Zie foto.  Mag na 3 uur pas op de kamer dus ga ik de tourist uit hangen. Langs het water gebanjert en natuurlijk weer lunchtijd. Nog een mooie kerk bezocht. Wat zijn die kolossaal zeg. Als ik dit schijf denk ik dat jullie alleen lezen dat ik lig, drink of eet. O ja lopen doe ik ook nog. Op een terrasje hoorde ik Nederlands van een paar jonge meiden, even gekletst. Zij willen ook nog een Camino lopen maar waren nu met vakantie. De regen ontvlucht. Ga me douchen en dan..............  Lekker uitgerust. Uitgerust de stad weer door gebanjert wat een mooie stad, je moet wel gooie benen hebben hoor. Spreekt Franco de Italiaan een blonde dame aan, is een een pelgrim uit Finland. Ze vraag of we meegaan, ze heeft een afspraak met 2 Ieren en een Hollander om te eten. Wij mee weer een vrouw en een kaart. Gelukkig met hulp gevonden. Waren het de Ieren die wij ook kennen. Een gezellige avond gehad. Over kleine ongemakken de rugzak is mij op mijn linker schouder blad aan het irriteren. Heb op het laatste adres een klein handdoekje geleend. Was een mooie maat en er tussen gedaan. Hing bij het bidet. Stop er nu mee, morgen vroeg op en weer snel de stad uit 📴. Doe het gordijntje dicht hoop alleen dat de Engelsen niet te veel herrie maken, gingen wel mooi aangekleed weg. Zijn geen pelgrims!!!