10 juni Dag 13 van Branca naar Sao Joao de Madeira

10 juni 2019 - São João da Madeira, Portugal

Voor mij was het echt dag 13 niet. Ik heb een top dag gehad, vannacht goed geslapen en  om 7 uur vertrokken, was allen mijn stok vergeten en na 5 minuten dus weer terug. Het was vandaag veel omhoog en omlaag. Totaal 2.4 km aan hoogte meters gemaakt. 🙃. Ik was net een ouderwetse stationairmotor. Omhoog of omlaag weerstand maakte niet uit, gewoon het zelfde tempo blijven lopen. In veel dorpjes werden we met Vlaggen en wimpels ingehaald. Er zijn hier overal dorpsfeesten weet nog niet waarom. Na de Pinksteren is hier ook nog een feestdag, kom er misschien nog achter welke dat is. We zitten hier op 240 meter hoogte. Onderweg plaatjes geschoten om jullie mee te laten genieten. Het is wel werken maar gewoon geweldig dat ik dit kan doen, echt genieten van wat je ziet en mee maakt. Onderweg liepen we op met een Portugees, hij vroeg mijn stok en haalde er een stel heerlijke pruimen mee uit een boom. Even later vroegen wij waar een café was. Hij ons heen gebracht, was er net een busvol met oudere dames aangekomen. Hij regelde wel even koffie voor ons er tussen door en weg was hij. Mooi hè. Heb net even op een terrasje gezeten om mijn vocht op nivo te brengen en de apps gelezen, dat wil onderweg niet goed. 3 pilsjes 1.80 hier kan je goed koop dronken worden. Ga even kijken of mijn kamergenoot klaar is dan ga ik het zweet er afhalen en een tukkie doen. Tot straks. Een geweldige douche gehad. Daarna de voeten en benen verzorgd. Heb boven op mijn linkervoet een blaar die inmiddels kapot is. Met een arts bij de hand krijg je van alles wat goed is. Dus schoon gemaakt en ingepakt. De blaar zit net op de knik van de schoen dus ook van de croks. Ter plaatse heb ik dus maar een gat in geknipt. Zie de foto. Vanavond lekker gegeten en zo'n klein kopje koffie (recht op en neer) na gedronken. De boel klaar gemaakt voor morgen. Dat wordt een snipperdag. Morgen komen we in Porto aan en zien dan wel. Groetjes Ronald

Ps ben vandaag voor het eerst verbrand in mijn gezicht. Door de wind voel je het niet denk ik.

1. Joke Hoitink:
    10 juni 2019
    Eindelijk je eerste blaar? Moet je toch ook meegemaakt hebben.
  2. Hilda de Bruin:
    10 juni 2019
    Wat een leuk verhaal weer Ronald. Net of we zelf erbij zijn. Ook de foto's spreken voor zich. Het lopen op crocs lijkt me niet helemaal fijn maar wel lekker als je een luchtgaatje voor je blaar nodig hebt.
    Lekker slapen en tot morgen.
  3. Ton Zuethof:
    10 juni 2019
    Ik schat dat porto ongeveer halverwege is. Je hebt wel 2 vrije/rust dagen verdiend. Er is genoeg te zien in Porto. Sterkte met de wandeling.
  4. Henriette:
    10 juni 2019
    Loopt er een arts met je mee of een engeltje. Fijne "snipperdag" morgen. Geniet er van.
  5. Gerrie:
    10 juni 2019
    Goed smeren!! Weer een top verhaal en lekker genieten van de rust dagen!
  6. Naomi Mannessen:
    11 juni 2019
    Pap, die crocs gaan we inlijsten!
    Je bent een toppertje!