25 juni dag 28 van Irun naar Utrecht

26 juni 2019 - Bordeaux, Frankrijk

Ben aan het dommelen geweest het is nu 2.05 zijn in Bordeaux aangekomen. Er worden verse nou ja verse, andere passagiers in geladen. Wat hier aan de hand is weet ik niet maar wat ik aan staten zie, zijn opgebroken. Sorry zie nu dat het beter wordt. We rijden dwars door Bordeaux maar het lijkt wel een grote bouwput. Alle stoplichten werken en staan dus op 🌹 rood. We gaan de A10 op richting, je raad het niet PARIJS dat klinkt een stuk dichter bij 😩 huis. Zal nog even duren dus ik probeer nog wat. Lukt nog niet wat een slecht wegen hier zeg. Rustig zitten komt er niet van laat staan een tukkie doen. 😃. Een kwartier later. Hier wordt toch wel met man en macht aan de weg gewerkt kilometers afgesloten en veel mensen aan het werk met een hoop 🚥 licht. Het is inmiddels 6.15 uur ergens nog een kleine stop gehad. De benen worden stijf en echt ontspannen zitten lukt niet echt meer. Heb wel geprobeert een tukkie te doen is niet gelukt. Verlang baar mijn eigen 🛏 bed. Zie dat we onderweg zijn naar Orleans vandaar door naar Parijs voor de overstap. Dan gaan we beginnen aan de laatste etappe van de rit naar huis. Zo zon komt er door zal de voorbode zijn van wat mij te wachten staat. Parijs nog 178 km stond op een bord. Dat is dichter bij dan ik dacht. Aan de overkant van het pad ligt er een te 😴 snurken, zou willen dat ik dat was. Mijn buurman ook weer even terug gezet zat met een been onder mijn voor stoel. Even het voeten benkje baar beneden en opgelost. Hij slaapt met zijn jas achterste voren en de capuchon over zijn hoofd. Toch is hij aardig, vannacht was ik in het stikken donker naar de wc geweest en liep de stoel voorbij, hij wenkte voor mijn plek. Het is nog steeds de A10 2x 3 rijstroken momenteel nog redelijk rustig. Zal straks wel anders worden het is nu 7.00 uur. Het is anders inmiddels de weg staat vol gelukkig is voor de bussen een vrije baan. Die houd trouwens nu op dus gewoon aan schuiven met de handel. 😏. Het typen wordt er nu alleen niet gemakkelijker 😴 op. Links, rechts gas en remmen. Als ik thuis ben heb ik een lintje verdient. Het is nu 8.30 uur. Om 12.30 in Parijs aangekomen en een schaduw plek gezocht en koffie gedronken. Samen met de Belgen in het park de tijd gevuld met wereld problemen op te lossen. De gate gezocht en gewacht op de bus die is laat dachten wij. Werden we opgehaald de bus had een andere gate nummer gekregen. Nu ingeboekt en we vertrekken iedereen op zijn plek en weg wezen. Heb gelukkig niemand naast mij en de stoelen zijn ook beter als in de vorige bus. Hier zijn 80 plekken voor bussen op het busstation, natuurlijk ook onder de grond. Het schiet zo niet er op nu een uur onderweg en zie dat het buiten 31 gr is. Ik heb een mooi plekje rij 2 achter de chauffeur. Het is nu, 15.00 uur en we berijken zo lille zijn dus bijna in België. De thermometer staat op 33 gr. Wel voelde ik een blij gevoel had zitten dommelen en keek op de klok van de bus, hoi dat schiet op. Kijk op mijn horloge en loop de bus klok 1xuur en 10 minuten voor. 😏. Dat was dus even balen. Met Henriette afgesproken hoe we het oppikken regelen bij het station in Utrecht. Heb zin om thuis te zijn. Nou zin zij vertelde dat het thuis 36 graden was. Verschil met gisteren toen was het bij mij 17 gr verschillende van 20 volgens mij.  Hier zijn steeds weer delen met file schiet niet op. Zie trouwens net op de blog dat ik daar nog wel met de route aan het werk moet. Heb al contact gehad met reislogger zij weten niet hoe het komt maar er gaat iets niet goed. Heb ik de komende dagen wat te doen. 😃. Moet ook nog goed naar de foto's kijken. Zo dan verveel ik mij in iedergeval niet als ik thuis ben. O lekker thuis op de laptop met tien vingers typen. Het is nu 17.00 uur buiten is het 34 graden en de bus rammelde als een gek een Belgische weg. Ner Denny en zijn vrienden uit de bus gezet en afscheid genomen. Ze zouden de blog goed controleren. 😝. Voor mij is de allerlaatste etappe begonnen mijn vriendin wacht mij op in Utrecht en dan gaan we eerst samen eten. Voor het eerst weer in 4 weken, zie er naar uit. Het is inmiddels 18.30 uur en buiten niet Nederlands 35 gr ongehoord eigenlijk. Er was een kleine pitstop voor een aantal mensen die de chauffeur niet op het toilet wilde hebben. Mensen uit bepaalde landen schijnen er een enorme smeerboel van te kunnen maken. We reden weg was er nog iemand niet terug en moest de bus in de achteruit om hem weer op te pikken. Ik hoop dat dit het geweest is heb er een beetje genoeg van. Ben vanaf gisteren morgen 11 uur onder weg. Moet wel zeggen dat het me niet erg tegen gevallen is en heb het mooi gevonden nogmaals langs de noord kust van Spanje te rijden. Bij aankomst in Utrecht heb ik met mijn vriend dun nog wat gegeten en zijn br huis gegaan. Wel erg vreemd om weer thuis te komen na zoveel tijd. Lekker onderde douche en daarna samen een verrassing fles leeg gemaakt. Nu is het tijd om af te sluiten morgen nog de epiloog dan is deze Camino weer ten einde. Wat veel en leuke mensen heb ik weer ontmoet. Mijn lijst met contacten is weer met een nieuwe groep Camino 2019 uitgebreid. Tot morgen

1. Naomi Mannessen:
    Tot morgen!!! Gelukkig 😊
  2. Naomi Mannessen:
    26 juni 2019
    Bedankt pap, voor het delen. Ik hou van je😘
  3. Gerrie:
    Welkom aan de Oever!!!
  4. Hilda de Bruin:
    Ronald

Dank je wel Voor het delen van je reisverslag en de prachtige foto's.
    En nu WELKOM THUIS en hopelijk tot snel.
  5. Paul:
    Mooi Ronald 👍
  6. Henriette:
    26 juni 2019
    En war is het fijn om je weer thuis te hebben en al je verhalen te horen. Wat heb je genoten. Fantastisch. Bedankt voor al je mooie verhalen. Het was soms even puzzelen maar ik heb genoten en gelachen. ❤️
  7. Wim de Vries:
    26 juni 2019
    Een geweldig verhaal heb je er weer van gemaakt. Binnenkort hoor ik vast wel de verhalen die je niet hebt durven opschrijven. Zijn daar ook van die mooie foto’s van? Tot gauw.