Dag 16 van Colombres naar Llanes 27-8

27 augustus 2016 - Asturias, Spanje

We hebben vannacht alle twee goed geslapen, iets wat we niet hadden verwacht hier. Om 7 uur opgestaan inpakken buiten lekker lunchen en weg wezen. We zijn gestart in de wolken. Daarom geen uitzichten van de ochtend. In Buelna de koffie stop gehad. Daar ging Anne de Duitse net vertrekken. Wj hadden de korte weg genomen en zij de lange. De korte gaat meer langs de wegen en de lange meer binnen paden. Wj wilden van af Buelna de lange weg nemen. Dat was goed bedacht. Buelna is opzich al een schilderij en als je de straatjes ziet helemaal. Vandaar af was het een schitterende route met weer veel foto momenten. Ik zie dat ik een klein probleem heb. Omdat we onderweg vaak slechte wifi hebben loop mijn Dropbox inmiddels een week achter. Waar we nu slapen is het al niet veel beten. We hebben een pauze gehad bij en kloof van een rivier die, zoals ze allemaal doen, naar de zee stroomd. Tonnie heeft nog een stukje film gemaakt. Daarna was het weer dalen en af en toe schatten welke weg we moesten nemen. De snelweg kruisen mag van ons ook makkelijker, dat ging eerst het dal in tussen de pijlers door en weer omhoog. Zie foto's De route was niet echt goed aan gegeven. Maar met Tonnie er bij komt het goed. Die kreeg het voor elkaar om op de camping te verdwaalen! Bij Andrin stond in het boekje een mooi uitzichtpunt nou dat klopte, eerst hard werken naar boven voor een mooi uitzicht. Vanaf Andrin tot de rand van Llanes, waar wij ok slapen was het een Panorama. Henriëtte wij zijn naar No 18 gelopen daar staat een heel oud kerkje. De wandeling ging langs een bergwand met constant uitzicht op de stad en zee. Met boven ons een schitterende golfbaan. Een leuk plekje voor de golf liefhebber onder jullie. De baai, daar zit ik nu valt tegen, ben inmiddels verwend, klein veel stenen en veel zeewier dat ligt te stinken op het strand. Daarnaast erg veel oudere mensen die, als ze een schoonheids prijzen hebben gewonnen, die al jaren geleden weer ingeleverd moeten hebben. Onderweg nog een aantal mannen gezien die dat wier in een baai aan het inzamelen waren en op een vrachtwagen laden. Wij denken dat ze het als vee voer gebruiken. We slapen op een keer voor acht personen met nog 2 cabadeze en een Fransman. Nog over gister avond. We zaten aan tafel met een Zweedse een Engelsman de twee Canadezen en twee Duitse dames en de man uit Tsjechië en de Fransman. Leuk met handen en voeten praten en iedereen helpt elkaar met vertalen als iemand iets zegt. De zon komt er door en ga terug douchen en de spullen voor morgen weer klaar maken. Kijken of Tonnie de was al droog heeft. We zijn druk hoor. En krijgen het niet voor niets. We hebben de route voor morgen bekeken en zagen als we morgen 2 km weg zijn de 400 km voorbij zijn. Het eten was goed nog wat foto's plaatsen en dan slapen. Morgen lopen we weer een deel van de route die is nl 40 km en dat doen we niet.

1. Marieke:
    27 augustus 2016
    Oh heerlijk Ronald! Wat een mooie foto's! Jullie klimmen worden wel beloond! Superleuk om vandaag de foto van de spork te zien! Blijf genieten!
  2. Leny Disse:
    27 augustus 2016
    we geloven zeker dat jullie druk zijn, een werkdag lopen, een werkdag huishouden en dan nog in de vrije tijd nog de blog, geweldig, ga zo door en de 400 al vol, goed hoor!
  3. Henriette:
    27 augustus 2016
    Wat een draden-netwerk in Andrin. Ik zag inderdaad een kruisje staan bij no.18 maar het was wel een heeeel klein kerkje, ha,ha ( het was ook een heeeel klein kruisje) Moooie foto's. Succes morgen maar weer mannen en geniet er van.
  4. Naomi Mannessen:
    28 augustus 2016
    Succes weer vandaag! Liefs
  5. Marcel:
    28 augustus 2016
    Geweldige reis en zoals jullie nu ook kunnen lezen, jullie nu ook gevonden. Achteraf willen wij het allemaal in detail horen. Deze tocht staat ook op onze lijst. Groeten Marcel & Aad